Návody

Nefunguje vám na telefóne Wi-Fi ako má? Toto sú najčastejšie dôvody na strane smartfónu, ktoré spomaľujú internet

Pomalý internet môže mať viacero dôvodov. Nižšie sa môžete pozrieť na najčastejšie príčiny, ktoré spôsobujú, že vám Wi-Fi na smartfóne nefunguje ako má.

Určite sa vám už stalo, že vám riadne nefungovalo pripojenie k internetu prostredníctvom Wi-Fi. Vo väčšine prípadov sa problémy vyriešia do pár desiatok minút alebo nanajvýš hodín samé, no ak nie, tak nekvalitné pripojenie môže byť frustrujúce. V posledných dňoch sme si povedali niečo o trikoch, pomocou ktorých môžete skvalitniť signál, ktorý vysiela vysielač. No čo ak je problém v samotnom smartfóne? Nižšie sme si pre vás pripravili niekoľko príčin, ktoré môžu spôsobovať horšiu kvalitu pripojenia, ktoré sú spôsobené telefónom.

V prvom rade treba identifikovať, kde je problém

Ako prvý krok je potrebné identifikovať intenzitu signálu Wi-Fi. To môžete urobiť pomocou rôznych aplikácií na analýzu signálu. Nám sa v tomto prípade osvedčila aplikácia WiFi AR, ktorá dokáže v rozšírenej realite odhaliť, kam až siaha signál.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ak Wi-Fi signál siaha až k vám a jeho intenzita je niekde v rozpätí -67dBm až -30 dBm a internet vám nefunguje ako má, tak problém bude pravdepodobne v telefóne. Poďme sa nižšie preto pozrieť, čo môže spôsobovať problémy.

Kde môže byť problém?!

Aplikácie na pozadí

Možno ste to nevedeli, ale niektoré aplikácie pristupujú na internet aj na pozadí telefónu. Môže ísť napríklad o rôzne cloudové služby, ktoré spravidla nahrávajú na úložisko fotografie, videá a ďalšie súbory, keď je zariadenie pripojené k internetu cez Wi-Fi. No aj iné aplikácie môžu pristupovať k internetu a nemusíte o tom vedieť. K informácií, ktoré aplikácie míňajú najviac dát, sa dostanete cez nastavenia telefónu v sekcii Spotreba dát.

spotreba dat cez Wifi mobilne aplikacie
Zdroj: Vosveteit.sk

Dovoľte nám, dať vám do pozornosti i to, že viacero výrobcov smartfónom ponúka funkciu, pomocou ktorej môžete skontrolovať spotrebu dát aj v reálnom čase.

Konflikty v sieti

Ak v sieti dochádza k konfliktom medzi rôznymi zariadeniami, môže to spôsobiť problémy s pripojením. Tieto problémy sa zvyčajne riešia preinštalovaním siete alebo obnovením nastavení siete na výrobné nastavenia. No s problémami sa môžete stretnúť aj v prípade, ak je k jednej sieti pripojených príliš veľa zariadení a je preťažená alebo v situácii, kedy navôkol je veľa sietí, ktoré fungujú na rovnakej frekvencií. Preto sa odporúča, prepnúť potom Wi-Fi sieť z 2,4 GHz na 5 GHz.

Chybné aktualizácie

Hoci aktualizácie softvéru zväčšia prinášajú benefity, tak nie je tomu vždy tak. Niekedy môžu chybné aktualizácie softvéru spôsobiť problémy s pripojením na Wi-Fi. Tieto problémy sa zvyčajne riešia odinštalovaním aktualizácie alebo čakaním na opravu od výrobcu alebo vývojára. Rovnako ale treba povedať, že nemusí ísť len o chybnú aktualizáciu operačného systému, ale aj o aplikácie. Preto je ideálne, hneď ako zaevidujete problémy s internetom, aby ste začali hľadať dôvod. Uľahčí vám to jeho identifikáciu.

Vyčistíte si váš internetový prehliadač

Možno to ani netušíte, ale problémom môže byť aj váš internetový prehliadač. To je aj jeden z dôvodov, prečo by ste si ho mali pravidelne čistiť od „pozostatkov dát“ po surfovaní na internete.

Chybné nastavenia

Niekedy problém spôsobujú chybné nastavenia. Tento problém môže vzniknúť napríklad v dôsledku vadnej aktualizácie softvéru, ktoré môžu rozhádzať nastavenia. V tomto prípade sa odporúča reštartovať nastavenia siete.

Rovnako predtým, ako sa rozhodnete reštartovať všetky nastavenia siete, tak môžete vyskúšať len premazanie cahce súborov Wi-Fi. To môžete spraviť potom, ako si otvoríte vstavaného správcu aplikácií v nastaveniach telefónu a dáte zobraziť aj systémové aplikácie. Následne si vyhľadajte Wi-Fi a zastavte aplikáciu. Potom premažte cache súbory.

Nesprávne ukončené procesy v telefóne

Ďalšou chybou, ktorá môže spôsobovať problémy, je nesprávne ukončený proces v telefóne. Môžete si pod tým predstaviť napríklad aplikáciu alebo časť systému, ktorá funguje nesprávne. Tieto problémy najčastejšie súvisia s útržkami kódov v dočasnej pamäti, ktoré spôsobujú komplikácie. V tomto prípade by mal postačiť reštart telefónu, ktorý všetky procesy deaktivuje a znova zapne.

Nedostatočné zdroje zariadenia

Problémy s nekvalitným pripojením k internetu môže spôsobovať aj nedostatok zdrojov zariadenia. Znamená to, že napríklad máte príliš slabú batériu, pomalý procesor, nedostatok voľnej RAM pamäte a podobne. Toto je ale skôr problém hardvéru ako internetu. Výsledkom je, že váš telefón jednoducho nestíha plniť požiadavky. Pomôcť vám môže v tomto prípade identifikovať aplikácie, ktoré neprimerane vyťažujú váš telefón a odstrániť ich alebo zastaviť.

Prítomnosť adware a spyware

Ďalším častým problémom, ktorý môže spôsobovať problémy, sú vírusy. Tie s v mobiloch častejšie, než si myslíte. Najčastejšie adware a spyware spôsobujú spomalenie internetu a to z dôvodu, že potrebujú prijímať a odosielať dáta. Rovnako potrebujú aj časť výkonu telefónu, aby riadne fungoval.

Možno máte jednoducho slabý internet alebo poškodený telefón

Do úvahy rovnako prichádza, že máte poškodený hardware, napríklad Wi-Fi prijímač v telefóne. Otestovať to môžete pomocou iného zariadenia s rovnakým Wi-Fi štandardom. Stačí sa len pripojiť k Wi-Fi sieti z rovnakej vzdialenosti a hneď uvidíte kvalitu signálu na jednom a druhom zariadení. Následne zistíte, či je chyba v telefóne alebo nie.

Rovnako do úvahy ale prichádza aj to, že máte jednoducho pomalý internet. V tomto článku sme sa venovali minimálnym rýchlostiam internetu, ktoré sú nevyhnutné pre jednotlivé aktivity.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close