AKTUÁLNE: Pozor, mobilný operátor hlási masívnu kampaň podvodníkov. Ak vám príde takáto správa, neklikajte na ňu!

Internetoví podvodníci prišli s novým príbehom. Chcú vám vrátiť peniaze, no v skutočnosti vás o ne oberú. Pozor na tieto SMS a e-mailové správy!

aktualna tema SMS
Zdroj: unsplash.com (Katka Pavlickova), úprava Vosveteit.sk

Kreativita podvodníkov nemá hraníc. Len včera sme upozorňovali na masívnu kampaň online podvodníkov, ktorí sa snažia okradnúť zákazníkov Tatra banky. Pár dní predtým to boli zase klienti Slovenskej sporiteľne, na ktorých útočníci cielili.

Tiež sme upozorňovali na podvodné súťaže, s ktorými sa na sociálnej sieti Facebook roztrhlo vrece. Zapojili sa do nich tisíce Slovákov v domnienke, že im niekto daruje luxusné auto za to, že dajú Like na príspevok a do komentáre napíšu „HOTOVO“.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Prišiel nový deň, s ktorým je tu aj ďalší podvod, hlási veľký operátor.

Telekom upozorňuje na masívnu kampaň podvodníkov

Operátor Telekom, ktorý patrí medzi najväčších poskytovateľov mobilných služieb na Slovensku, hlási, že útočníci cieľa najnovšie na ich klientov. Ide o phishing útok, prostredníctvom ktorého sa útočníci snažia vytiahnuť obetiam peniaze z vreciek nohavíc. Útočník v predmetnej správe hovorí, že došlo k dvojitému zaplateniu faktúry za február 2022, a preto majú zákazníci nárok na vrátenie poplatku. Ide ale o podvod, upozorňuje operátor. Útočníci za týmto účelom posielajú obeť na falošnú stránku, kde sa snažia získať číslo platobnej karty a ďalšie informácie. Ako ale klient postupuje podľa inštrukcií, tak vykoná a potvrdí platbu na účet internetového podvodníka.

„Radi by sme upozornili zákazníkov, že posledných 24 hodín sa mohli stretnúť s priamo cieleným zneužitím formou emailovej komunikácie (tzv. phising). Jej obsahom bola informácia o dvojitom uhradení faktúry za mesiac Február 2022.

Oslovený zákazník je vyzvaný, aby pre navrátenie duplicitnej sumy klikol na uvedený link, ktorý bol súčasťou emailu. „Vyzývame všetkých našich zákazníkov, ktorí obdržali taký e-mail vydávajúci sa za oficiálnu komunikáciu našej firmy, aby neklikali na žiadny URL odkaz, ani nezadávali žiadne svoje osobné identifikačné údaje či údaje o platobnej karte,..“, píše operátor v príspevku nižšie.

Telekom zároveň vyzýva na opatrnosť, aby si používatelia riadne pozreli čo je predmetom správy a kto je jej odosielateľom ešte predtým, ako vykonajú nejakú akciu. Obzvlášť pri tomto type správy, kedy niekto tvrdí, že nám chce dať peniaze alebo poskytnúť iný benefit, by sme mali byť obozretní.

„Zároveň si dovolíme všetkých upozorniť, ak by v budúcnosti obdržali podobný email od našej spoločnosti alebo inej, nech si pozorne prečítajú obsah a preštudujú informácie od odosielateľa. Váš Telekom.“

Ak ste obdržali SMS o preplatku alebo inú obdobnú správu či e-mail, tak vám odporúčame na správu nereagovať a ignorovať ju. V ideálnom prípade ju nahláste ako SPAM. Ak si predsa len chcete overiť pravosť informácií v prijate správe, tak vyhľadajte kontakt na operátora prostredníctvom jeho oficiálnej webovej stránky a kontaktujte ho.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre