BezpečnosťSpravodajstvo

AKTUÁLNE: Ďalšia banka upozorňuje na rozmáhajúce sa online podvody. Takto sa snažia okradnúť ich zákazníkov!

Banka vyzýva na obozretnosť a zároveň, aby sme nezdieľali informácie z bankovej karty alebo prístup do internet bankingu.

Podvodníci neustále vymýšľajú nové spôsoby, ako okradnúť nič netušiace obete. V priebehu včerajšieho dňa sme vás upozornili na niekoľko podvodných súťaží na sociálnej sieti Facebook, do ktorých sa už stihlo zapojiť niekoľko tisíc Slovákov. Pár dní dozadu sme vám dali do pozornosti falošné SMS správy, ktoré vyzývajú ku platbe za Netflix účet z dôvodu, že prvá platba nebola úspešná. Podvodník v tomto prípade na obeť nalieha a hovorí, že ak zákazník nezrealizuje platbu, tak mu bude zrušený účet.

Ešte koncom januára tohto roka Slovenská sporiteľňa ukázala, ako sa podvodníci snažia okradnúť ich zákazníkov. Častokrát podvodníci zákazníkom banky posielali falošné SMS správy alebo ich vyzývali, aby sa zapojili do súťaži. No cieľ bol vždy rovnaký, získať bankové údaje z karty, aby mohli zrealizovať platbu vo svoj prospech.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

No zdá sa, že s podobným problém sa môžu stretnúť aj klienti ďalšej banky.

Tatra banka upozorňuje na rozmáhajúce sa online podvody

Najnovšie jedna z najväčších bánk na Slovensku, Tatra banka, začala aktívne upozorňovať svojich zákazníkov, aby boli obozretní. Dôvodom sú pribúdajúce podvody na internete. Potom, ako si klient banky otvorí mobilnú aplikáciu, tak na neho vyskočí upozornenie, ktoré môžete si prečítať nižšie.

Ako môžete vidieť, tak banka podvod nazvala „PHISHING PRI NÁKUPOC A PREDAJOCH CEZ INZERTNÉ PORTÁLY“. Modus operandi tohto útoky je pomerne jednoduchý, no účinný! Nasvedčuje tomu aj nedávny prípad, kedy sa predávajúci stal obeťou podvodu a prišiel o 800€!

„Podvodné inzeráty, e-maily alebo sms správy obsahujú odkaz na podvodnú stránku a požadujú od klientov zadanie osobných identifikačných údajov (meno, priezvisko, telefónne číslo, číslo klienta a heslo do internet bankingu, číslo platobnej karty a CVV kód atď.). Klientom preto odporúčame, aby zvýšili pozornosť pri poskytovaní osobných a identifikačných údajov.“, píše banka v úvode upozornenia.

Tatra banka upozornuje na podvody
Zdroj: Vosveteit.sk / Printscreen upozornenia

Banka ďalej vysvetľuje, že pri predaji produktu napríklad cez inzertný portál, kupujúci od vás nepotrebuje informácie ako sú prístupové údaje k internet bankingu alebo údaje z platobnej karty. Rovnako vyzýva, aby sme si dávali pozor na URL adresy, na ktoré vedú internetové odkazy. Často býva v doméne webovej stránky preklep od oficiálneho názvu spoločnosti. Tieto internetové stránky často vyzerajú ako originál webu obchodníka. No v skutočnosti ide iba o dobre spracovaný podvrh.

Rovnako nám dovoľte dať vám do pozornosti i to, že predtým ako na internete niečo kúpite, tak si overte, kto je predávajúci. Nedávno sa roztrhlo vrece aj s podvodnými e-shopmi, na ktoré poukázala Slovensko obchodná inšpekcia. Tieto obchody za objednaný tovar hoci zobrali peniaze, tak tovar buď nedoručili, alebo ak ho predsa len zákazníkovi doručili, tak išlo o falzifikát.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close