Objavia sa vo WhatsAppe reklamy? Šéf platformy prezradil, či sú povery o reklamách založené na pravde alebo nie

Prednedávnom internet obletela správa o tom, že WhatsApp má zaviesť do aplikácie reklamy, podobne ako to má Messenger.

whatsapp titulka
Zdroj: ReaLiia / Shutterstock.com

Aplikácia WhatsApp sa drží ako jedna z najpopulárnejších četovacích aplikácií, no nedávno dôverou užívateľov otriasla klebeta, že by sa do četov mohli zaviesť reklamy. Toto mal byť spôsob, akým by Meta zarábala na obľúbenej aplikácii.  

Technologický gigant sa ku kauze rýchlo vyjadril a rázne poprel, že by zavádzal do WhatsAppu túto funkciu. Na neoverené správy cez platformu X (pozn. redakcie: Twitter) reagoval sám šéf WhatsAppu, Will Cathcart. Informácia o tom, že by mal WhatsApp do četov priniesť reklamy sa objavila v jednom článku, ktorý vysvetľoval, že má ísť o spôsob ako by Meta mala zvýšiť svoje zisky. Na tému upozornil portál thesun.co.uk.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

“Tento príbeh nie je pravdivý, nič také neplánujeme a vyzerá to tak, že máte preklep v Brianovom mene,” napísal Cathcart cez platformu X v príspevku, ktorý nielen vyvrátil pravdivosť článku, no zároveň poukázal aj na vážnu chybu.

Pridanie reklám do WhatsAppu bola zvesť, ktorá užívateľov prirodzene znepokojila. Zdá sa však, že pochádza zo zdroja, ktorý si ani neskontroloval správnosť základných údajov vo svojom článku. Okrem pridania reklám do aplikácie sa objavila taktiež zvesť, že WhatsApp by mal v budúcnosti ponúkať možnosť predplatného, ak by ste chceli aplikáciu bez reklám.  

“Nemôžeme zodpovedať za všetky konverzácie vedené v našej spoločnosti, no reklamy nie sú v našom pláne, nepracujeme na nich a ani ich netestujeme,” tvrdí hovorca spoločnosti WhatsApp.  

Klebety o reklamách vo WhatsAppe nie sú novinkou

Ak by sa reklamy jedného dňa do WhatsAppu dostali, aj napriek popieraniu, že na niečom takom pracujú, tie by mali vyzerať podobne ako v aplikácii Messenger. To sa písalo v článku na portáli Financial Times, ktorý šéf WhatsAppu poprel.  

Popravde zvesti o tom že WhatsApp prinesie do svojej aplikácie reklamy sa šíria už najmenej tri roky. Reklama nie je v online sfére žiadnou novinkou. Osvojili si ju mnohé služby a hoci mnohým z nás reklamy vadia, ide o spôsob ako aj naďalej môžu spoločnosti užívateľom poskytovať svoje služby zdarma. Na druhej strane ale vieme, že niektoré spoločnosti v poslednej dobe prešli na agresívnejšiu reklamnú politiku a situácia sa do budúcna veľmi lepšiť nebude.  

Čo sa týka WhatsAppu, tam Meta prekvapila. Už dávno padlo rozhodnutie, že túto službu budú poskytovať  bežným užívateľom aj naďalej bez toho, aby na nej reálne zarábala. WhatsApp staval na súkromí a inom prístupe k používateľom, ako iné populárne četovacie aplikácie. Ak by toto Meta vyhodila von oknom, prišla by pravdepodobne o používateľskú základňu.  

Namiesto toho ale Meta cieli svoj biznis model na podnikateľov, ktorí využívajú WhatsApp. Spoplatnenú majú službu WhatsApp Business, ktorú využíva množstvo spoločností. Niektoré funkcie WhatsApp Business sú pre podnikateľov a spoločnosti spoplatnené, aby mohla Meta aj naďalej rozvíjať WhatsApp.  

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre