APLIKÁCIE A HRYSpravodajstvo

Vadia vám reklamy na YouTube? Nemáme pre vás dobré správy

Reklamy v YouTube budú zrejme čoraz otravnejšie. Najnovšie sa ich počet navýši hneď o tri reklamy pred začiatkom videa.

Platforma YouTube bezpochyby patrí medzi najviac navštevované a používané platformy pre pozeranie videí. A môžeme ju využívať nielen k tomu, na YouTube navyše nájdeme aj možnosť sledovania živého vysielania, teda streamovania a rovnako aj kratších videí v štýle TikToku zvaných shorts. Známa platforma, ktorú spravuje známy technologický gigant Google však ponúka dva typy sledovania, s prémiovým predplatným bez reklám a navyše aj offline, prípadne možnosť sledovania videí zadarmo. V takomto prípade sa však musíme uspokojiť s občasným prerušením videa reklamami a ďalšími reklamami na začiatku videa. A ako nás informuje portál gizmochina.com, týchto reklám bude ešte oveľa viac.

Snaží sa YouTube pretlačiť svoje Premium predplatné?

Keď sme si doteraz zapli video na populárnej platforme pre sledovanie videoobsahu, čakali nás na začiatku zvyčajne dve krátke reklamy. Vďaka tomu sme obsah mohli pozerať zadarmo, keďže dnes už reklamy nie sú ničím nezvyčajným. Napriek tomu však dve reklamy na začiatku videa dokázali nejedného používateľa dostať do nepohody, keď si chcel pozrieť len nejaké krátke video. YouTube však svojimi ďalšími krokmi zrejme pretlačí svoje prémiové predplatné medzi väčší počet ľudí.

Youtube reklamy
Zdroj: Vosveteit.sk

Predplatné pre službu YouTube Premium navyše vôbec nie je lacnou záležitosťou. S vyšším počtom reklám sa však zrejme rozhodne viac používateľov prejsť ku platenej verzii služby, keďže týchto reklám má byť na začiatku videa celkovo až 5. Namiesto dvoch reklám teda uvidíme za sebou až päť za sebou idúcich reklám, čo nás môže slušne zdržať. Nehovoríme ani o tom, že dve reklamy dokázali byť miestami pekne otravné. Google má však so svojou platformou zrejme iný názor.

Zmena prišla už začiatkom septembra

Aj keď ide o testovaciu fázu takéhoto počtu reklám, je veľmi pravdepodobné, že s nimi YouTube už ostane. Platforma však tento jav odôvodnila tým, že ide o kratšie reklamy, ako v klasickom formáte dvoch reklám za sebou. V konečnom dôsledku by sme pri reklamách mohli ostať úplne rovnaký čas. Samotný počet piatich reklám však už nepôsobí prívetivo a aj my by sme zrejme radšej videli dve dlhšie reklamy ako päť kratších. Celkové trvanie kratších reklám by malo byť limitované na 6 sekúnd na jednu. Celkovo by sme tak s reklamami strávili 30 sekúnd.

Aktuálne sa zmena netýka všetkých používateľov platformy YouTube. Ako sme spomenuli, spoločnosť Google zatiaľ tento formát len testuje a zmeny by sa mohli viacerých používateľov dotknúť aj neskôr. Ak by vás takýto počet reklám zastihol, nemusí vás to ale vôbec prekvapiť. Zvyšovanie počtu reklám teda bude zrejme čoraz častejšie, aby YouTube mohol udržať svoj status ponúkania videí zadarmo.

Prekážal by vám vyšší počet reklám v YouTube? Alebo ste s takýmito kratšími reklamami v poriadku? Podeľte sa s nami v komentároch!

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close