Ktorý technologický gigant zbiera o nás najviac druhov údajov? Víťaz vás asi prekvapí

Google, Facebook či Twitter žijú z našich údajov. Ktorá firma z nás ale ťahá najviac druhov informácií? A ktorá najviac rešpektuje súkromie?

Technologicki giganti
Zdroj: Wikimedia, Vosveteit.sk

Nie je žiadnym tajomstvom, že za využívanie služieb, ktoré poskytujú najväčšie firmy na trhu neplatíme vždy iba peniazmi. Mnohé tieto služby sú totiž dostupné zadarmo, no my za nich platíme ináč a to našimi dátami. Tie sú pre tieto firmy omnoho cennejšie. S takto získanými údajmi sa následne vylepšujú služby alebo sú ďalej predávané tretím stranám za účelom tvorenia reklám.

Aj preto sa mnohí používatelia dožadovali väčšej transparentnosti. V tomto smere používateľom vyhovel Google aj Apple, ktorí od vývojárov aplikácií, ktoré sa dostanú do ich oficiálnych obchodov, žiadajú zverejnenie druhov dát, ktoré zbierajú a taktiež ako s nimi nakladajú. Ako ale k tomuto zbieraniu dát pristupujú najväčšie firmy, ako práve spomínaný Apple, Google ale aj Amazon, Meta či Twitter? Na túto otázku sa zameral web stockapps.com vo svojom výskume.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Lídrom je Google

Prvé miesto v rebríčku patrí technologickému gigantovi Google. Biznis model tejto firmy už od jej začiatkov závisí najmä na údajoch. Popritom Google ponúka skutočne širokú ponuku rôznych nástrojov, odkiaľ zároveň vie čerpať značné množstvo údajov. Web stockapps.com spočítal jednotlivé segmenty, v ktorých Google ale aj iné firmy zbierajú údaje. Výsledok Googlu sa zastavil na čísle 39. Medzi Googlom a druhým Twitterom je priepastný rozdiel, pretože Twitter zbiera “len” 24 druhov údajov.

„Podľa analýzy StockApps.com z piatich veľkých digitálnych firiem (Google, Twitter, Apple, Amazon a Facebook.) Google zbiera najviac údajov o svojich používateľoch. Spoločnosť zhromažďuje tridsaťdeväť údajových bodov pre každého používateľa,“ píše sa v publikovanej správe.

Hneď za Twitterom sa nachádza Amazon s 23 segmentmi údajov. Za Amazonom nasleduje ďalšia pomerne veľká medzera, ktorá ho oddeľuje od Facebooku. Ten zbiera 14 druhov údajov. Týchto druhov dát, ktoré Facebook ukladá je omnoho viac, no väčšina z nich sú údaje, ktoré používateľ zadá do systému sám a dobrovoľne, preto nie sú v tomto počte zarátané.

„Digitálne firmy chcú zbierať čo najviac údajov. To dokazuje, aké rozšírené je v súčasnosti sledovanie používateľov na internete.“, píše sa v publikovanej správe.

firmy zber údajov
Zdroj: stockapps.com

Apple najviac rešpektuje súkromie

Na pomyslenom konci v rebríčku TOP firiem sa ocitol Apple, ktorý je tak neoficiálnym víťazom v oblasti rešpektovania súkromia používateľov. Nazbieral totiž iba 12 bodov. Údajne ide iba o informácie, ktoré sú nevyhnutné k správe účtu používateľa. Treba ale dodať, že firma Apple nemá svoj biznis model orientovaný na personalizáciu reklám tak, ako tomu je v prípade Googlu či Twitteru.

A čo si o týchto výsledkoch myslíte vy? Podeľte sa s vašim názorom dolu v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre