Facebook predstavil nový nástroj, ktorým bude sledovať vašu online aktivitu. Prezentuje ho ale ako funkciu, z ktorej budete benefitovať

Facebook predstavil nový nástroj „História odkazov“, ktorý slúži na to, aby ste sa vedeli dostať k externým odkazom, na ktoré ste klikli v rámci aplikácie. Rovnako ju ale Meta bude využívať aj na lepšie cielenie reklamy.

facebook sukromie sledovanie
Zdroj: rafapress / shutterstock.com

Facebook priniesol novú funkciu s názvom „História odkazov„. Táto nová funkcia vám povolí vidieť a znovu navštíviť všetky linky, ktoré ste pri používaní Facebooku videli, uviedol portál malwarebytes.com. Môže sa to zdať ako skvelá funkcia, je tam ale jeden háčik. Poďme sa pozrieť na túto tému nižšie.

Čo funkcia História odkazov robí?

Funkcia pribudla v mobilnej aplikácii Facebook a sleduje všetky odkazy (linky), na ktoré ste v rámci aplikácie klikli, to predstavuje odkazy, či už v správach, komentároch, príspevkoch. Facebook pri kliknutí na odkaz zaznamená nielen URL adresu ale aj čas, kedy ste tak urobili. Tieto informácie sú následne uložené práve v „histórii odkazov„. Inými slovami, ide o históriu prehliadania internetu cez vstavaný prehliadač v aplikácii Facebooku. Niečo podobné funguje aj v bežnom internetovom prehľadávači, no účel, ako to funguje v bežnom prehliadači, je mierne odlišný, minimálne teda z pohľadu prevádzkovateľa aplikácie.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Sú tu dôvody na obavu?

Facebook samozrejme hovorí, že používateľ Facebook benefituje z novej funkcie, avšak existujú dôvody, prečo práve spoločnosť Meta môže vyťažiť z tejto funkcie oveľa viac, než práve používateľ. Práve toto môže byť nová cesta, ako môže Meta sledovať užívateľov.

 „Keď povolíte históriu odkazov, možno použijeme vaše informácie na zlepšenie reklám v technológiách Meta,“ uviedla spoločnosť.

Lepšie povedané, ak povolíte danú funkciu, vaše informácie vedia byť použité, aby vám Meta poskytla viac cielené reklamy. Inými slovami, spoločnosť bude analyzovať stránky, ktoré ste navštívili a na základe toho vám bude môcť prispôsobovať reklamu, ktorú vidíte.

Pre tých, ktorí nevedia, tak v prípade, keď používate mobilnú aplikáciu Facebooku (alebo inú od spoločnosti Meta), tak URL odkazy na externé weby sa predvolene otvárajú vo vstavanom prehliadači spoločnosti. Túto funkciu si ale viete v nastaveniach aplikácie zmeniť, aby sa URL odkazy otvárali v predvolenom internetom prehliadači, ktorý používate v smartfóne. V prípade počítačov, ak kliknete na nejaký odkaz, tak ten sa vám otvorí v prehliadači ako nové okno.

„Keď je história odkazov zapnutá, všetky odkazy, na ktoré ste klepli v rámci Facebooku a navštívili ste ich v mobilnom prehliadači Facebooku, sa tu uložia na 30 dní.“, hovorí Facebook na stránke podpory.

Aktuálne treba povedať, že Meta túto funkciu uvoľňuje postupne a preto ju nemusíte mať ešte aktívnu vo vašom profile. Skontrolovať si jej dostupnosť ale môžete pomocou cesty nižšie.

  • Klepnutím na svoj profilový obrázok vpravo dole prejdete do svojho profilu.
  • Klepnite na položku Nastavenia a súkromie.
  • Klepnite na položku História odkazov.

Odtiaľto môžete posúvaním zobraziť históriu odkazov a klepnutím na odkaz znova navštívite danú stránku.
Rovnako cez tieto nastavenie môžete odstrániť odkaz z vašej histórie, prípadne vymazať celú históriu. K dispozícii je aj  možnosť vypnutia tejto funkcie.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre