Európska únia pomohla Opere „vystreliť do výšin“. Apple sa len prizerá a krúti hlavou

Opera hlási, že zaregistrovala skokový nárast nových používateľov po nadobudnutí účinnosti Zákona o digitálnych trhoch.

Týchto 5 funkcií dostali majitelia iPhone zariadení, no len v EÚ
Zdroj: Unsplash (Bagus Hernawan), Pixabay (Elionas2), Úprava: Vosveteit.sk

Len nedávno nabral na účinnosti Zákon o digitálnych trhoch, ktorý už stihol narobiť vrásky na čele viacerým technologickým gigantom, ktorí museli upraviť fungovanie svojich služieb. Jednou zo spoločností, ktorá musela upraviť, ako fungujú jej služby, bol aj americký Apple.

Nedávno sme upozorňovali na 5 funkcií, ktoré dostal váš iPhone, no za ďalekou mlákou tieto funkcie nie sú dostupné. Európania môžu napríklad inštalovať aplikácie a hry do svojich telefónov po novom aj z iných zdrojov, ako je oficiálny obchod s aplikáciami. Vráťme sa ale späť k Zákonu o digitálnych trhoch (ďalej aj ako DMA). Pre tých, ktorí nevedia, tak ide o legislatívu, ktorá bola prijatá na úrovni Európskej únie a jej cieľom je zjednodušiť vstup menších hráčov na trh, aby boli viac konkurencieschopní. A zdá sa, že to skutočne funguje.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Jedno z opatrení, ktoré museli technologickí lídri spraviť, je, že po novom zobrazujú na úvodnej obrazovke smartfónu oznámenie, ktoré používateľom dáva na výber, aby si vybrali svoj predvolený internetový prehliadač na smartfónoch s Androidom a iOS. Toto oznámenie je povinné od 7. marca tohto roka.

Opera „vystrelila“. Po zavedení DMA im pribudlo kvantum používateľov

Opera, alternatívny internetový prehliadač, hlási, že krátko potom, ako Zákon o digitálnych trhoch nadobudol účinnosť, tak „vystrelila“. Spoločnosť zaznamenala nárast nových používateľov o 164 %. Odôvodňuje to tým, že hlavne na telefónoch iPhone sa začala zobrazovať obrazovka, aby si používatelia mohli vybrať alternatívny internetový prehliadač ako predvolený.

„V deň, keď sa začala zobrazovať obrazovka s hlasovaním, sme zaznamenali prudký nárast počtu našich každodenných aktívnych používateľov, najmä v prípade Opery pre iOS. Vnímame to ako dôkaz dvoch vecí: po prvé, dôležitosť regulácie na zabezpečenie rovnejších podmienok a po druhé, že používatelia sú hladní po nových a inovatívnych produktoch, ktoré dokážu poskytnúť vynikajúci online zážitok,“ povedal Jørgen Arnesen, EVP Mobile v Opere.

Spoločnosť ďalej približuje, že na iOS platfosrme sa Opere darilo hlavne vo Francúzsku, kde zaregistrovali nárast používateľov o 402 %, následne v Španielsku (s nárastom o 143 %) či v Poľsku (68 %) a Nemecku (56 %).

Opera pre Android tiež zaznamenala nárast nových používateľov a to hlavne vo Francúzsku, kde sa prílev nových používateľov zvýšil o 54 % v deň, keď sa začala zobrazovať obrazovka s výberom.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre