BezpečnosťSpravodajstvo

AKTUÁLNE: Veľká banka prináša novinku, ktorej cieľom je nás ochrániť pred podvodnými hovormi. Toto sa zmení!

Veľká banka zavádza novinku. Takto vás bude informovať o prichádzajúcom hovore, keď vám bude telefonovať zamestnanec banky!

Internetoví podvodníci neustále hľadajú nové spôsoby, ako sa obohatiť na náš úkor. Najčastejšie posielajú falošné e-maily alebo SMS správy, prostredníctvom ktorých sa snažia získať prístup k citlivým údajom vrátane údajov z bankových kariet.

V posledných mesiacoch sa ale rozmohli aj podvodné hovory, kedy sa útočník nebojí aktívne interagovať s náhodnou obeťou. Spomenúť si môžeme napríklad na podvod, ktorý dostal prívlastok „falošný bankár“. Útočník v tomto prípade pomocou dobre premyslených otázok a tvrdení dokázal presvedčiť človeka na druhej strane linky, že sa stal obeťou úverového podvodu. Útočník bol následne schopný manipulovať s obeťou, ako to potreboval. Výsledkom bolo, že obeti vybielil bankový účet.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Na tento typ podvodu upozorňujú v pravidelných intervaloch aj samotné banky, no stále sa veľká časť ľudí nechá nachytať. Existuje pritom jedno zlaté pravidlo, nezdieľajte s nikým citlivé údaje prostredníctvom telefonátu či cez SMS správy. Vyhnete sa tak mnohým problémom.

Tatra Banka zavádza novinku

Ako sa hovorí, najlepšia ochrana je prevencia. Tatra banka najnovšie začala svojich klientov upozorňovať, že zavádza novinku, ktorej cieľom je nás ochrániť pred podvodnými hovormi, kedy sa útočníci vydávajú za zamestnancov banky.

„Prichádzame s novým opatrením, ktorého cieľom je ubezpečiť Vás o pravosti telefonátov zo strany pracovníkov banky.“, píše Tatra banka v oznámení. „Odteraz Vám vždy v čase volania príde do mobilnej aplikácie Tatra banka a Internet bankingu informácia prebiehajúcom telefonáte. Správa bude obsahovať: Dátum a čas volania, Meno pracovníka banky a Jedinečný kód telefonátu,..“, dopĺňa Tatra banka.

Banka rovnako prízvukuje, že tento kód bude vždy posielaný len cez mobilnú aplikáciu alebo Internet banking, no nikdy prostredníctvom SMS. Klient banky následne, aby mal 100% istotu, že volá so zamestnancom banky, tak si má tento kód vypýtať od volajúceho zamestnanca. Ak mu ho osoba na druhej strane neposkytne, tak ide o podvodníka.

„V prípade, že takú správu neobdržíte (pozn. redakcie: s kódom) alebo volajúci kód nepozná alebo Vám povie nesprávny, neposkytujte mu žiadne osobné prihlasovacie údaje a hovor ukončite.“

tatra banka oznamenie postupu ako bude volat zakaznikom
Zdroj: Vosveteit.sk

Dovoľte nám, v súvislosti s touto témou, dať vám do pozornosti článok, v ktorom sme sa venovali téme, ako môžete rozpoznať, že vám volá podvodník.

Uvítate túto novinku zo strany banky? Pevne veríme, že áno. Stali ste sa niekedy obeťou podvodu, alebo sa vás niekto pokúsil podviesť týmto spôsobom? Dajte nám vedieť na sociálnych sieťach alebo nižšie v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close