„Super“, YouTube našiel nový priestor, kde by nám mohol čoskoro zobrazovať reklamu

Philipp Schindler z YouTube počas Alphabet’s Q1 2024 earnings call hovoril o výsledkoch experimentu zo zobrazovania nového formátu reklamu. Z výsledkov bol nadšený.

YouTube TV_televizor_titulka
Zdroj: flickr.com (Esther Vargas) (CC BY-SA 2.0 DEED)

Reklama je niečo, čo nemáme vo všeobecnosti moc radi. Dôvod je jednoduchý, je otravná. Nie je žiadnym tajomstvom, že YouTube aktívne bojuje proti používateľom, ktorí blokujú reklamu. Nedávno túto snahu rozšíril aj na aplikácie tretích strán, cez ktoré je možné pristupovať k obsahu na YouTube, no bez reklám.

Čoskoro do platnosti príde nový Manifest V3, ktorý zásadne sťaží obchádzanie reklám pre používateľov, ktorí ich blokujú cez rôzne blokátory. Vo svojej podstate tento nový nástroj spraví to, že vývojári rozšírení nebudú schopní, tak rýchlo reagovať na opatrenia YouTube, ktorými obmedzuje blokovanie reklám.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Je to ale začarovaný kruh. Čoraz viac používateľov blokuje reklamu, ktorá slúži na financovanie tvorcov obsahu (a nielen tvorcov videí, ale aj článkov, ako je napríklad tento). Výsledkom toho je, že čoraz viac serverov spoplatňuje prístup k obsahu, prípadne prevádzkovatelia online médií pridávajú nové reklamné plochy, aby dobehli ušlé straty.

Vráťme sa ale späť k serveru YouTube. Počas Alphabet’s Q1 2024 earnings call, Philipp Schindler, viceprezident spoločnosti Google, zdieľal výsledky z jedného z experimentov, kde testovali nový formát reklamy.

„V 1. štvrťroku sme zaznamenali silný ťah zo zavedenia pilotného programu pozastavenia reklám na pripojených televízoroch. Ide o nový neprerušovaný formát reklamy, ktorý sa zobrazí, keď používatelia pozastavia svoj organický obsah. Počiatočné výsledky ukazujú, že pozastavené reklamy prinášajú silné výsledky v oblasti vplyvu na značku a priťahujú pozornosť.“

Treba ale podotknúť, že Schindler neuviedol, kedy sa začnú tieto reklamy zobrazovať všetkým používateľom, no bol nadšený z experimentu. Preto, ak v dohľadnej dobe, pri pozastavení videa, uvidíte reklamy, tak by ste nemali byť z toho prekvapený. Tieto reklamy sa zobrazia ako bannery okolo videa a dajú sa vypnúť cez tlačidlo „zrušiť“.

Tento formát reklamy bol mimochodom na pretrase ešte šesť rokov dozadu, pričom minulý rok bol experiment znova spustený.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre