Google našiel riešenie, ako znemožniť pozeranie YouTube videí bez reklám pre ľudí, ktorí ich blokujú
Blokovanie reklám na YouTube nebude už také jednoduché, ako je tomu dnes.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Google, konkrétne YouTube, začal vojnu proti používateľom, ktorí blokujú reklamu. YouTube týmto používateľom začal zobrazovať upozornenie, že porušujú pravidlá platformy a zároveň ich vyzval, aby od tohto konania upustili. Navrhol im dve riešenia tohto problému. Prvým bolo, aby udelili platforme výnimku a druhým, aby si zakúpili prémiové predplatné, ak sa chcú vyhnúť reklame.
Zdalo sa, že úsilie spoločnosti, aby používatelia prestali blokovať reklamu, prinieslo prvé ovocie. No pravdou je, že stále veľká časť používateľov od tohto konania neupustila a reklamu blokuje aj naďalej. Snaha ľudí blokovať reklamu vyústila dokonca v to, že si stiahli do svojich zariadení aj škodlivý softvér. Doplatili na to aj používatelia zo Slovenska a Česka, ktorí si v domnienke, že si do zariadenia sťahujú blokovač reklám, nainštalovali škodlivé vírusy ako Downloaderu.Adload alebo adware Pirrit.
Blokovanie reklám nebude už tak jednoduché ako doteraz
Vráťme sa ale späť k téme. Portál techspot.com najnovšie upozorňuje, že YouTube pritvrdzuje v boji proti používateľom, ktorí blokujú reklamy. Aby sme boli presnejší, tak tentokrát necieli priamo na používateľov, ale na tvorcov týchto rozšírení, ktorým sťaží ich prácu.
V súčasnosti boj proti používateľom vyzerá tak, že Google príjme opatrenia, aby blokovače boli neúčinné, no krátko na to, tvorcovia týchto rozšírení ich aktualizujú, aby obmedzenia platformy obišli. Inými slovami, vydajú aktualizáciu, aby blokovače reklamy znova fungovali. A takto to ide stále dookola.
Tento boj je ale neefektívny. To by sa ale mohlo zmeniť. V súčasnosti existuje platforma Manifest V2. Pravdepodobne ste o nej nepočuli a nemáte ani dôvod na to, aby ste tento pojem poznali. Vo veľmi zjednodušenej podobe, ide o API, čo sú vlastne nástroje pre vývojárov. Tento nástroj umožňuje vylepšovať funkčnosť a používateľský zážitok z používania rôznych súčasti prehliadača vrátane rozšírení. Rovnako umožňuje to, aby tvorcovia rozšírení boli schopní rýchlo ich aktualizovať. To už ale nebude neskôr také jednoduché. Google totiž má v pláne zaviesť Manifest V3, ktorý sa stane povinným od júna 2024. Výsledkom tohto kroku bude, že tvorcovia rozšírení už nebudú schopní tak rýchlo uvoľňovať aktualizácie pre svoje rozšírenia.
Neprehliadni
Google dostane viac času, aby reagoval na rýchle aktualizácie blokovačov reklám
Budúce aktualizácie rozšírení a teda aj blokovačov reklám, budú musieť prejsť pred schválením a sprístupnením pre verejnosť úplným procesom kontroly. Znamená to, že nový proces kontroly bude pomalší a platforme YouTube to poskytne čas, aby reagovala na aktualizácie rozšírení, ktoré blokujú reklamu ešte predtým, ako budú verejne dostupné. Inými slovami, Google bude schopní upraviť svoje algoritmy tak, aby aktualizácie s cieľom blokovania reklám na YouTube boli v čase ich sprístupnenia pre verejnosť neúčinné.
Len pre zaujímavosť, v súčasnosti tvorcovia týchto rozšírení musia upravovať svoje blokovače častejšie ako kedykoľvek predtým. A to aspoň jeden raz denne a niekedy aj viackrát, aby dokázali účinne blokovať reklamy. Toto ale už nebude neskôr možné.
Komentáre