Máte pocit, že YouTube videá vám sekajú či idú zle? Vedzte, že to nemusí byť len pocit. Týmto používateľom sa nemusia videá prehrávať správne

Časť používateľov platformy YouTube hlási problémy so sekaním videí či pomalými reakciami. Je to spôsobené softvérom, ktorý majú nainštalovaný v prehliadači.

YouTube titulka uvodny obrazok
Zdroj: nikkimeel / Shutterstock.com

Ak sa vám zdá, že YouTube je pomalší, vedzte, že to nemusí byť len pocit. YouTube totiž začal spomaľovať svoju webovú stránku ľuďom, ktorí majú zapnutý AdBlocker, upozorňuje portál 9to5google.com. Nová vlna spomaľovania zasiahla používateľom po celom svete. Oficiálne riešenia, ako zastaviť spomalenie, existujú na to len dve. Prvým je zrušiť si AdBlocker a teda sledovať YouTube s reklamami, a druhým, zaplatiť si YouTube Premium.

Ľudia chodia na YouTube kvôli videám, nie kvôli reklamám pred nimi. V reakcii na to, ako je rokmi YouTube s reklamami čoraz otravnejší, si teda ľudia na počítačoch čoraz vo väčšom množstve sťahovali AdBlocky. YouTube tvrdí, že blokovanie reklám porušuje jeho Zmluvné podmienky. Dlhé roky YouTube softvér na blokovanie reklám na svojej platforme toleroval. Paradoxom je, že rozšírenia, ktoré blokujú reklamu, si môžete do zariadenia stiahnuť cez oficiálny obchod spoločnosti Google.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ako YouTube bojuje proti AdBlockerom

YouTube postupne zavádza rôzne spôsoby, ako ľuďom zakázať používať videá na jeho platforme, ak blokujú reklamu. Najprv ľudí iba upozorňoval, že používanie blokovačov reklám je proti jeho Zmluvným podmienkam. Neskôr začal pridávať vyskakujúce okná, ktoré užívateľov informovali, že po určitom počte vzhliadnutí videí s blokovačom reklám, nebude môcť sledovať ďalšie videá.

youtube-blokovanie-reklam-upozornenie
Zdroj: Xmobile.sk

Teraz sa však ukazuje aj tretí spôsob, ktorým je úmyselné spomaľovanie stránky pre užívateľov AdBlocku. V diskusii na Reddite sa mnoho užívateľov zhoduje na rovnakom opise. YouTube nereaguje na príkazy, je spomalený, zasekaný, nefunguje tak, ako by mal. Po vypnutí AdBlocku však už nemá žiadny problém.

Pre YouTube dáva zmysel, prečo sa mu nepáči, keď ľudia používajú AdBlock. Je to preňho jeden z hlavných zdrojov príjmu. Rovnako treba povedať, že zo zárobkov reklám sú platení aj tvorcovia videí.

Každopádne, toto nie je jediný pokus, ako Google chce vystaviť ľuďom, čo blokujú reklamu, stopku. Jedným z hlavných problémov je spôsob, ako Google umožňuje vývojárom aktualizovať svoje rozšírenia. Je to ako naháňačka na mačku a myš. Google príde s riešením, ako obmedziť používateľov blokovania reklám, a pár hodín na to, vývojári rozšírení prídu s aktualizáciou, ako obísť algoritmy spoločnosti. No to od júna 2024 už nebude také jednoduché. Google má totiž v pláne zaviesť takzvaný Manifest V3. Vo veľmi zjednodušenej podobe ide o nástroje pre vývojárov. Budúce aktualizácie rozšírení predtým, ako sa stanú živými, budú musieť prejsť revíziou administrátorov. To dá spoločnosti Google čas na to, aby reagovala na aktualizácie vývojárov, ktoré blokujú reklamu ešte predtým, ako sa stanú verejnými. Inými slovami, v čase uvoľnenia aktualizácie, budú už neúčinné.

Mimochodom, s rovnakým problémom sa nestretávajú len tvorcovia videí či YouTube, ale aj prevádzkovatelia webových stránok, kde používatelia blokujú reklamy. Bohužiaľ, výsledkom blokovania reklám je, že ľudia, ktorí ich neblokujú, ich vidia viacej a zároveň, že čoraz viac webových stránok blokuje prístup k obsahu, pokiaľ si používateľ nezaplatí za odomknutie obsahu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre