Návody

Čo robiť v prípade, keď vám zamŕza, či často seká smartfón?

Smartfón sa vie občas aj zaseknúť. Čo ale robiť v prípade, že také zaseknutie alebo zamrznutie trvá príliš dlho? Pozrite sa na príčiny, ale aj na riešenia.

Zaseknutie mobilu. Vec, ktorú nechce nikto zažiť, no občas sa môže vyskytnúť. Niekedy za to môže používateľ a inokedy to vôbec nie je v jeho rukách. Čo ale robiť v prípade, že sa smartfón zasekol a niekoľko minút sa nedeje nič? Smartfón taktiež nereaguje na žiadny vstup a preto je potrebné vykonať isté kroky inak, než ako sme zvyknutí.

Vynútenie reštartu

Ak by sme sa posunuli pár rokov dozadu do čias tlačidlových mobilov, tak by sme nútený reštart vykonali veľmi jednoducho. Stačilo dať dolu zadný kryt a vybrať na pár sekúnd batériu. To je samozrejme možnosť aj dnes, no tento proces by zabral oveľa viac času a zrejme by spôsobil viac škody ako úžitku. Ako ale potom vynútiť reštart, ak smartfón na nič nereaguje.

Samozrejme sa myslelo aj na takýto prípad. Reštart sa totiž dá vyvolať tlačidlom napájania, no inak, ako tomu je bežne. Pri klasickom reštarte podržíte tlačidlo na pár sekúnd, kým sa nezobrazí výber, z ktorého si vyberiete reštart. Keď sa ale smartfón zasekne, tak sa vám žiadna takáto ponuka nezobrazí.

V takom prípade treba tlačidlo napájania stlačiť na viac než 15 sekúnd. Aj po tomto časovom úseku držte tlačidlo stlačené až kým smartfón jemne nezavibruje. Vtedy viete, že nastal proces reštartu. Prípadne viete urobiť ešte „tvrdý“ reštart a to prostredníctvom podržania tlačidla zapínania a tlačidla hlasitosti smerom hore. V tomto prípade sa vám telefón následne spustí v špeciálnom režime.

Ako zabrániť zaseknutiu smartfónu?

Keď už ste smartfón reštartovali, tak treba prejsť do druhej fázy a tou je vyhnutie sa ďalšiemu zaseknutiu. Príčin môže byť ale mnoho. Chyba mohla nastať v operačnom systéme alebo v niektorej aplikácií. Preto sa určite uistite, že všetky aplikácie a taktiež aj operačný systém udržiavate aktualizované.

MIUI 13_aktualizacia_3
Zdroj: Vosveteit.sk

Ďalšou a zrejme najčastejšou chybou je preplnené interné úložisko. To určite nezapĺňajte po úplný okraj. Samotný systém totiž potrebuje na svoju prácu aj interné úložisko pre uloženie rôznych údajov a výpočtov. Ak ale tieto údaje nemá kde uložiť, tak nastane zaseknutie. Preto určite vymažte aplikácie, ktoré nepoužívate. Fotky a videá si radšej zálohujte na virtuálne úložisko, aby vám nezaberali miesto v smartfóne. Vo všeobecnosti sa odporúča mať najmenej 10 až 20% úložiska prázdneho, aby sa so smartfónom pracovalo dobre. Rovnako treba uviesť, že problémy môže robiť aj nedostatočná RAM pamäť telefónu. Hoci Android má pomerne sofistikovaný spôsob ako pracuje s operačnou pamäťou, tak pravdou je, že sa môžu v nej nachádzať aj útržky dát, ktoré sa riadne neodstránili. V tomto prípade sa odporúča spraviť reštart telefónu, kedy dôjde k dôkladnému prečisteniu pamäte.

Príčinou môže byť aj spúšťanie aplikácií a hier, na ktoré jednoducho váš hardvér nestačí. Ak sa váš smartfón pri takýchto aplikáciách často prehrieva a aplikácie padajú, tak ich radšej nepoužívajte.

No a v neposlednom rade môže záseky spôsobiť aj škodlivý vírus. Ten taktiež využíva úložisko a výkon smartfónu, čo vie taktiež spôsobiť jeho prehnané využitie a následný zásek. Jedným zo sprievodných javov je aj prehrievanie telefónu. Preto sledujte správanie svojho smartfónu, prípadne vykonajte kontrolu pomocou antivírusu. V tomto článku sme sa venovali tomu, ako čo najlepšie rozpoznať prítomnosť malwaru vo vašom smartfóne. Ak nepomôže žiadna rada spomenutá vyššie, tak si zálohujte všetky dáta a vykonajte obnovenie továrenských nastavení.

Tovarenske restartovanie smartfonu
Zdroj: Vosveteit.sk

Stretávate sa so sekaním, či zamŕzaním telefónu často? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch, prípadne na sociálnych sieťach.

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close