AKTUÁLNE: Mobily Slovákov zaplavujú podvodné SMS správy, varuje mobilný operátor. Na toto neklikajte!

Mobily Slovákov zahlcuje masívna online kampaň, za ktorou stoja podvodníci.

Aktualna tema_uvodny obrazok
Zdroj: Vosveteit.sk

Podvodníci opäť útočia, informuje Slovak Telekom. Spoločnosť varuje nielen svojich zákazníkov pred novými podvodmi, v rámci ktorých sa útočníci vydávajú za mobilného operátora. Cieľom podvodníkov je vylákať od obetí osobné údaje alebo peniaze.  

Útočníci posielajú phishingové e-maily a SMS správy, v rámci ktorých žiadajú zákazníkov, aby poskytli informácie o svojej SIM karte alebo iný typ osobných údajov. Pritom zneužívajú dôveru zákazníkov. Druhým typom podvodu pomerne často býva aj potvrdenie objednávky, ktorá v skutočnosti neexistuje. Pri potvrdzovaní musí obeť samozrejme zadať svoje osobné údaje.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Slovak Telekom však upozorňuje ešte na jeden, rovnako nebezpečný typ podvodu. Objavili sa prípady, kedy útočníci cez e-mail poslali obetiam správu o falošnej objednávke eSIM karty. Ak chcel zákazník objednávku potvrdiť alebo zrušiť, mal kliknúť na veľké tlačidlo, ktoré sa v e-maile nachádzalo. Slovak Telekom upozorňuje, aby užívatelia na takýto odkaz v žiadnom prípade neklikali. Zároveň útočníkom neposkytujte žiadne osobné či inak citlivé údaje.  

Ako rozoznať podvodné SMS a e-maily?

Lenže ako vlastne rozlíšite podvodnú SMS od skutočnej? Ako to aj pri väčšine phishingových podvodov býva, útočník od vás žiada informácie, ktoré dôveryhodná spoločnosť v živote nebude chcieť cez SMS formát.  

Slovak telekom varuje, na tieto podvody nenaleťte
Zdroj: Slovak Telekom

Slovak Telekom upokojuje zákazníkov, že v SMS odoslaných v spojení s eSIM spoločnosť nikdy neposiela link pre zadávanie údajov. E-maily v spojení s eSIM kartou nebudú obsahovať veľké tlačidlo zrušiť objednávku.

Slovak telekom varuje, na tieto podvody nenaleťte
Zdroj: Slovak Telekom

Zároveň Slovak Telekom vysvetľuje, že prostredníctvom SMS alebo e-mailu nikdy od svojich zákazníkov nevyžaduje údaje o SIM karte alebo sériovom čísle ICCID či SN.  

„Oficiálna komunikácia zo strany Slovak Telekom, ktorá sa týka potvrdenia eSIM, neobsahuje nasledovne informácie, ktoré práve útočníci žiadajú od zákazníkov:

V SMS odoslaných na zákazníka spojených s eSIM, Slovak Telekom nikdy neposiela link pre zadávanie údajov.

E-maily odoslané na zákazníka spojené s eSIM neobsahujú tlačidlo „Zrušiť objednávku“.

Slovak Telekom od zákazníkov nevyžaduje pomocou SMS alebo e-mailu údaje o ich SIM karte v podobe poskytnutia údajov o sériovom čísle ICCID alebo SN.

V prípade, že sa niektorí zákazníci stali obeťou uvedeného podvodu, odporúčame im, aby urýchlene nahlásili tento incident na bezplatnej Zákazníckej linke Telekom 0800 123 456 alebo navštívili najbližšie Telekom Centrum.“, prízvukuje operátor.

Zároveň však treba aj zdravú pozornosť. Ak vám príde SMS alebo e-mail a vám sa zdá, že si pýta citlivé informácie, neodpovedajte hneď. Pozrite si od koho prišiel a ak ide o nejakú oficiálnu inštitúciu, radšej zavolajte na infolinku spoločnosti, ktorú nájdete na ich webe. Po zavolaní vysvetlite váš problém a na druhej strane linky vám určite ochotne vysvetlia, či ide o ich oficiálnu správu, alebo sa vás niekto pokúsil oklamať.  

Všeobecne platí, že pri SMS alebo e-mailovej komunikácii by ste mali byť opatrní pri každej správe, ak aj prišla od známeho. Prečítajte si dobre text a porozmýšľajte nad tým, či je to niečo, čo od vás môže tento človek reálne požadovať. Ak nie, na správu radšej neodpovedajte, alebo mu skúste zavolať. 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre