Zuckerberg môže mať oči pre plač. Budúci mesiac Facebook príde o miliónové zárobky
Od 1. júla začína kampaň „Stop Hate for Profit“
Nie tak dávno sa vo veľkom diskutovalo ohľadne označovania komentárov amerického prezidenta Donalda Trumpa sociálnou sieťou Twitter, ktorá tvrdila, že šíri nepravdivé informácie, ktoré okrem iného vyvolávajú nenávisť. Zatiaľ čo sociálna sieť Twitter zasiahla rázne, tak Mark Zuckerberg, ktorý stojí na čele Facebooku povedal, že „nechcú byť arbitrom pravdy“. Konkrétne povedal:
„Nemyslím si, že Facebook a súkromné spoločnosti by vo všeobecnosti mali byť „rozhodcami pravdy…“, pričom ďalej dodal, že: „… politický prejav je jednou z najcitlivejších častí demokracie a ľudia by mali mať možnosť vidieť, čo hovoria politici…“ hovorí Mark.“
S jeho názorom krátko na to vyjadrilo nesúhlas mnoho popredných predstaviteľov Facebooku, ktorí sa týmto krokom dištancovali od konania spoločnosti. Argumentovali tým, že šírenie neprávd alebo poloprávd je vo všeobecnosti zlé. Okrem iného, ak podnecujú násilie, tak je to zároveň aj nebezpečné.
„Pasivita“ Facebooku má dohru
Portál techspot.com poukazuje na iniciatívu „Stop Hate for Profit“, ktorú môžeme voľne preložiť ako „Zastavme nenávisť generujúcu zisk“. Za iniciatívou stojí viacero známych organizácií (obzvlášť v USA). Napríklad Mozilla, ADL a ďalšie, ktoré hovoria:
„Žiadame všetky podniky, aby boli v solidarite s našimi najhlbšími americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti a aby v júli neinzerovali v službách Facebooku.“
Hnacím motorom tejto iniciatívy je pasivita spoločnosti voči ničnerobeniu s nenávistnými prejavmi na platforme, ktoré vyvolávajú v spoločnosti napätie a hnev. K tejto iniciatíve sa pridalo viacero veľkých značiek. Napríklad Honda, Coca-Cola, The North Face, Verizon (ide o mobilného operátora) a ďalšie, ktoré od budúceho mesiaca stopnú reklamu na platformách spoločnosti Facebook.
We are united in the pursuit of equality and justice, and stand with the Black community in the face of systemic racism and discrimination. Honda values are grounded in human respect and we must take action. Read more: https://t.co/CjBVVcLX9n
— HondaInclusion (@HondaInclusion) June 4, 2020
Neprehliadni
Facebook pri pohľade na zárobky z reklamy v minulom roku vygeneroval takmer 70-miliárd dolárov. Jedinou spoločnosťou, ktorá prekonala Facebook v tejto oblasti podnikania, bol technologický gigant Google.
Iniciatíva „Stop Hate for Profit“ poukazuje na to, že spoločnosť nemá zábrany, aby pustila na svoju platformu aj taký obsah, ktorý je v rozpore s dobrými mravmi. Cieľom iniciatívy je preto vytlačiť tento obsah z platformy na perifériu.
Pravdepodobne aj v dôsledku tejto aktivity sociálna sieť Facebook ohlásila niekoľko zmien, ktoré súvisia so slobodou prejavu, prístupu k informáciám a v boji proti potláčaniu nenávistného obsahu. Informoval o tom aj samotný Mark Zuckerberg.
https://www.facebook.com/zuck/posts/10112048980882521
V každom prípade, nasledujúci mesiac bude Facebook „bolestivým“. Dôvodom je absencia viacerých obrovských inzerentov, ktorí na mesačnej báze preinvestujú do reklám milióny dolárov.
Komentáre