Známa YouTuberka zdieľala informáciu, koľko jej Google platí za jej videá. Je to podľa vás málo, či veľa?

Dá sa tvorbou videí na YouTube slušne uživiť? Áno, dá. Nezabúdajme však, že cesta k zárobkom môže byť tŕnistou a nie je možná zo dňa na deň

YouTube zarobkyYouTube_kolko zarabaju tvorcovia videi
Zdroj: Vosveteit.sk (koláž), pngarts, nicepng

YouTube je pre mnohých z nás kanálom, kde hľadáme nie len zábavu, či informácie, ale aj rôzne návody. V súčasnosti na serveroch spoločnosti YouTube nájdeme milióny videí, ktoré každým dňom pribúdajú. V priemere za jednu minútu pribudne približne 300 hodín obsahu. Vyplýva z toho, že nie je v ľudských silách skonzumovať všetok obsah. Mnohí z nás preto inklinujú k videám, ktoré na prvý pohľad vyzerajú profesionálnejšie. Za ich tvorbou častokrát stoja ľudia, pre ktorých YouTube nie je len zábavou, ale reálnou prácou. Preto logickou otázkou je, ide o dobre platenú prácu?

Na koľko peňazí si prídu tvorcovia videí?

Známa autorka YouTube videí, Shelby Church, sa podelila s verejnosťou o informácie, koľko zarába na svojich videách.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Som na YouTube už viac ako 10 rokov a mala som to šťastie, že pár videí dosiahlo hranicu 1 000 000 videní. Jedna otázka, ktorú mi neustále kladú, je to, koľko peňazí zarobím. Vážne, všetci sa ma to pýtajú…“ píše vo svojom blogu Shelby.

Shelby vo svojom blogu píše, že odpoveď na túto otázku nie je tak jednoduchou. Dôvodom je, že zdroje zárobkov môžu byť rôzne, napríklad môže ísť o sponzorované reklamu, kedy autori videí propagujú nejaký výrobok, či značku. To však nie je cieľom tohto článku. Cieľom je prezradiť, koľko YouTuberi zarábajú na reklamách sprostredkovaných pomocou Google. Ide tak o 15 alebo 30 sekundové reklamy,  ktoré sa zobrazujú počas sledovania videí, prípadne o malý banner, ktorý sa zobrazuje v spodnej časti videa.

1 000 zobrazení reklamy neznamená vždy rovná rovnaký zárobok

Shelby píše, že video, ktoré môžete vidieť nižšie, malo v čase písania jej blogu 3,9 milióna videní. Ide o celkom slušný zásah, čo poviete?

Koľko podľa Vás na ňom zarobila? Shleby zdieľala náhľad priamo z platformy, ktorý prezrádza, že na ňom zarobila rovných 1257,99 dolárov. Ďalej však dodáva, že v skutočnosti ide o relatívne malý zárobok. Dôvodom je, že normálne videá pri takomto počte videní zarobia niekde medzi 6 až 15 tisícami dolárov.  Inými slovami, veľký počet videní automaticky neznamená viac peňazí.

zarobky youtuberov_1
Zdroj: onezero.medium.com

Shelby ďalej hovorí, že v priemere na 1-milión videní videa zarába približne 2 až 5 tisíc dolárov.

„Moje videá, ktoré majú viac ako 1 000 000 vzhliadnutí, priemerne zarobili 2 000 – 5 000 dolárov.“

Málo zárobkov z videa vyššie odôvodňuje tým, že mnoho sledovateľov, ktorí videli video, bolo z územia mimo USA, kde spoločnosti jednoducho tak veľa neinvestujú do reklamy. Z dát, ktoré zverejnila vyplýva, že až 42% ľudí bolo z Indie. Dáta ďalej prezrádzajú, že až 97% ľudí, ktorí videli video boli ľudia, ktorí reálne nesledujú jej kanál. Išlo hlavne o divákov z krajín ako India, Filipíny, Pakistan, či Nepál. Ide o krajiny, ktoré majú výrazne nižšie CPM (CPM označuje priemerný zárobok na 1 000 videní reklamy).

struktura sledovatelov videa
Zdroj: onezero.medium.com

Video, ktoré môžete vidieť nižšie, bolo videné  v čase písania jej blogu 2,05 miliónkrát a zarobilo jej 11 653 dolárov. Ide tak o video, ktoré reálne videlo výrazne menej ľudí, ale zarobilo niekoľkokrát viac peňazí. Zároveň prezrádza, že viac ako 50% ľudí pochádzalo z USA. Inými slovami, štruktúra divákov bola diametrálne odlišná a tak bola zobrazovaná prevažne reklama, za ktorú boli inzerenti ochotný zaplatiť viac.

Zároveň dodáva, že Google si berie zo zárobkov ~45%, teda napríklad pri 10 dolárovom CPM, autorovi videa plynie približne 5,5 dolára. Shelby v závere prezrádza, že priemerný zárobok na 1 000 videní videa sa vo všeobecnosti pohybuje niekde v rozpätí 4 až 6 dolárov, ktoré zarobí autor.

Nezabúdajme na to, že aj YouTuberi majú svoje náklady

Na prvý pohľad sa môže zdať, že YouTuberi si žijú život, ktorý by im mohol každý z nás závidieť. Preto netreba zabúdať na to, že aj oni majú náklady. Videá totiž vo väčšine prípadoch sú natáčané profesionálnymi zariadeniami, musia sa niekoľko hodín spracovávať v rôznych špecializovaných programoch, rovnako častokrát za jedným niekoľko minútovým videom môže stáť aj práca niekoľkých ľudí, a zároveň musí mať aj vysoký počet zahliadnutí, ktorý nie je jednoduché dosiahnuť. Častokrát vybudovanie sledovateľskej základne trvá nie dni, či mesiace, ale roky. Inými slovami, ak sa chce tvorca obsahu živiť videami, tak častokrát vedie k tomu dlhá a tŕnistá cesta.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre