YouTube mení pravidlá: Čakajú nás dlhšie nepreskočiteľné reklamy, no ovplyvnia len niektoré zariadenia

Sledovanie videí na YouTube opäť čakajú zmeny. Ak sledujete videá na svojej smartTV, tak sa čoskoro stretnete s dlhšími reklamami.

YouTube mení svoju tvár
Zdroj: YouTube, PNGwing, Úprava: Vosveteit.sk

Platforma YouTube je dostupná všetkým používateľom zadarmo, no má to svoj háčik. Aby sme mohli sledovať videá bez akéhokoľvek poplatku, musíme sa zmieriť s reklamami, ktoré niekedy jednoducho nejdú preskočiť. Aj preto platforma ponúka svoje prémiové predplatné, ktoré stojí 7,19€ mesačne a vďaka nemu môžeme sledovať videá a počúvať hudbu bez reklám. Niektorí používatelia riešia tento problém po svojom a využívajú AdBlock, aby sa reklamám vyhli. Aj tomu ale bude v blízkej dobe koniec, keďže sledovanie videí s aktívnou službou AdBlock už nebude možné. A pri tejto príležitosti YouTube opäť zmení pravidlá zobrazovania reklám, ktoré majú byť dlhšie. Na túto zmenu nás upozornil portál androidauthority.com.

YouTube prinesie používateľom smartTV dlhšie reklamy

Sledovanie videí dnes nie je len záležitosťou smartfónov a počítačov, čo si uvedomuje aj YouTube. Túto platformu pre sledovanie videí využívajú vo veľkej miere aj používatelia smartTV, ktorí na svojich televíziách sledujú videá na veľkej obrazovke. Doteraz sme sa pri sledovaní videí mohli stretnúť vo viacerých prípadoch s dvoma 15-sekundovými videami, ktoré sa niekedy dali a inokedy zasa nie preskočiť. Teraz ale platforma mení svoje podmienky pri reklamách a po novom nám zobrazí reklamy dlhšie.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
YouTube titulka
Zdroj: Primakov / Shutterstock.com

YouTube pritom argumentuje tým, že používateľom prinesie vyšší komfort. Nebudeme teda musieť sledovať dve 15-sekundové reklamy, no zobrazí sa nám len jedna. Tá má trvať 30 sekúnd a rovnako sa nebude dať preskočiť. Okrem sľubovaného komfortu používateľov bez prémiového predplatného tak dostanú lepší priestor aj poskytovatelia reklám, ktorí sa nebudú musieť udržať len v rámci 15 sekúnd, no sledovateľom sa zobrazí dlhšia reklama s väčším priestorom pre zobrazenie reklamných informácií.

Reklamy sa zobrazia aj pri pozastavení videa

Okrem tejto zmeny budú môcť sledovatelia naraziť aj na reklamy, ktoré sa im zobrazia keď video pozastavia. Pri pozastavení videa na vašej smartTV by sa malo video zmenšiť a popri ňom sa zobrazí aj reklamný spot. Nevieme, či sa tieto reklamy budú dať preskočiť a v akej dĺžke sa prehrajú. Bližšie informácie sa teda pravdepodobne dozvieme až vo chvíli, kedy sa dostanú medzi prvých používateľov. YouTube má týmito reklamami opäť bojovať proti tomu, aby musel zdvíhať ceny svojho prémiového predplatného či spoplatniť nejaký ten obsah.

Podľa slov platformy až 70% ich najlepšieho obsahu sa prehráva práve na smartTV. Nečudujeme sa teda, že si YouTube vybral práve inteligentné televízie, na ktorých sa zmení spôsob zobrazovania reklám. Používatelia aplikácie pre smartfóny či sledovanie videí na počítačoch by sa ale pravdepodobne meniť nemalo.

Sledujete YouTube na svojej smartTV? A páči sa vám táto zmena? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre