Virtuálna realita zaznamená v roku 2020 výrazný posun dopredu. Ktoré oblasti sa oplatí sledovať a čo môžeme od nich čakať?

Virtuálna realita zaznamená v nasledujúcom roku veľké zlepšenia. Ktoré oblasti sa oplatí sledovať a čo môžeme približne od nich očakávať?

Virtuálna realita
Zdroj: youtube.com (Unveiled)

Virtuálna realita mala ťažkú cestu ku komerčnému úspechu, to však nezabránilo spoločnostiam využívať možnosti, ktoré tieto zariadenia ponúkajú. Vzhľad, celková použiteľnosť a cenová dostupnosť, to všetko sú prekážky, ktoré nezabraňujú veľkým, drahým a úzko špecializovaným headsetom v úspechu.

Po niekoľkých rokoch pomalého rastu zaznamenal trh virtuálnej reality obrovské skoky dopredu. Tu je niekoľko z nich, ktoré sa v roku 2020 môžu posunúť ešte ďalej.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Hardvér

Počas roku 2019 sa začali objavovať komponenty, kľúčové k technologickému napredovaniu. To znamená menšie displeje, ktoré ponúkajú čoraz lepšie rozlíšenia, blížiace sa k rozlíšeniu ľudského oka. Niektoré zariadenia ponúkajú mapovanie pohybu ruky, bez použitia ovládača. Viacero spoločností, vrátane Apple, LG, Samsungu a Sony vyvíjajú drobné displeje, ktoré sľubujú väčší počet pixelov  a taktiež väčšiu holografickú hĺbku. Jedná sa o krok k detailnejším a uveriteľnejším vizuálnym prvkom.

Virtuálna realita, v ktorej dokážeme cítiť je už reálnou

Bezdrôtové prepojenie

Ďalším výrazným trendom je oslobodenie používateľov od káblov, pripojených k najbližšiemu počítaču. Zatiaľ čo sa headset od Snapdragonu zameriava na 5G siete, vývojári sa môžu  zamerať skôr na možnosti Wi-Fi a zlepšeniu mobility v interiéroch.

Naprieč rokom 2020 uvidíme viacej zariadení s možnosťami Wi-Fi 6, čo znamená výrazný krok dopredu v pripojeniach počítačov, mobilných telefónov, ale aj náročných prvkov, akými sú aj headsety pre virtuálnu realitu.

Je preto otázne, či sa budú zariadenia pripájať rovno na 5G sieť pomocou vlastného chipsetu, alebo sa bude jednať o virtuálnu realitu prepojenú so smartfónom, ako napríklad Nreal Light, ktorý využíva mobilné služby za rovnakým účelom.

Lepší softvér

Najmä vďaka Googlu a Applu sa v poslednom roku snažili vývojári tretích strán priniesť zákazníkom širšiu ponuku pre headsety virtuálnej reality. Zatiaľ čo niektoré projekty pre Android, či iOS budú určené jedine zákazníkom, zvýšený záujem o virtuálnu realitu povedie k aplikáciám užitočným pre podniky, ako napríklad telekonferencie, alebo zlepšenie navigácie.

V roku 2020 môžeme čakať aj prepojenie virtuálnej reality s lokáciami v reálnom svete. Facebook pracuje na zmapovaní celého sveta, vrátane interiérov budov a Snapchat naopak mapuje kultúrne pamiatky pre svoje aplikácie. Je isté že počas budúceho roka uvidíme viacej podobných projektov.

Konkurencia

Rastúci záujem o oblasť virtuálnej reality zapríčiní zmeny v počte firiem, pracujúcich v tejto oblasti. Ku koncu roka 2020 teda môžeme badať buď pokles, alebo naopak nárast spoločností, ponúkajúcich svoje zariadenia, či naopak aplikácie pre ne. Tým, že vzrastie konkurencia, budú menší vývojári „nútení“ prejsť pod krídla väčších spoločností. Každopádne rok 2020 bude rokom, kedy uvidíme v zrast pár veľkých spoločností, venujúcim sa vývoju pre zariadenia virtuálnej reality.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre