Týmto veciam sa vyhýbajte, ak nechcete porušiť záruku vášho smartfónu: Dodržiavate tieto pravidlá?

Ak chcete udržať záruku vášho smartfónu, mali by ste dodržiavať podmienky pre úspešnú reklamáciu. Pozrite sa, čo medzi ne patrí.

Android Nastavenia_2
Zdroj: Vosveteit.sk, wikimedia.org

Ak si kúpime smartfón v Európe, vo väčšine prípadov naň získame záruku až na dva roky. To neplatí pri repasovaných zariadeniach, u ktorých sa záruka pohybuje spravidla na úrovni jedného roka. Záruka nám slúži k tomu, aby sa v prípade poškodenia smartfónu, ktoré my nezaviníme, pristúpilo k oprave, ktorú nebudeme hradiť. Na trhu sa totiž pohybujú aj chybné kusy, pri ktorých nám neostane nič iné, ako k záručnej oprave pristúpiť. Aby sme si však takúto bezplatnú opravu mohli uplatniť, musíme dodržiavať aj nejaké pravidlá. Na čo všetko si pri používaní smartfónu musíme dávať pozor? Odpoveď nám prináša portál andro4all.com.

Tieto tipy dodržiavajte, ak nechcete prísť o záruku vášho smartfónu

Jedným z častých problémov, na ktoré si záruku uplatniť nemôžeme, je utopenie smartfónu. Ak náš smartfón nepodporuje ponáranie do vody, nemal by v žiadnom prípade prísť do styku s vodou, na čo by sme si mali dať pozor. Len úzky profil smartfónov v sebe skrýva nejakú tú rezistenciu voči vode, no ak nie, záručnú opravu si v takomto smartfóne nemôžeme uplatniť. Rovnako by sme si nemali ani meniť vzhľad nášho smartfónu. Aj keď nás nejaký ten „tuning“ môže lákať, do zariadenia by sme nemali manuálne zasahovať a ak sa pokúsime vymeniť si napríklad zadný kryt smartfónu za neoriginálny, môže sa stať, že nám predajca našu žiadosť na bezplatnú opravu neodsúhlasí.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Diskutabilnou súčasťou podmienok pre úspešné využitie záručnej opravy je aj zmena ROM smartfónu. U niektorých výrobcov totiž pri zmene softvéru o záruku neprídeme. Rovnako to platí aj pri roote či odomykaní bootloaderu smartfónu. Medzi tieto spoločnosti patrí napríklad Google so svojimi Pixelmi, no rovnako sa to vraví o Xiaomi. V prípade poškodenia hardvéru teda k oprave pristúpia, no všetky zmeny v smartfóne si robíte na vlastné riziko. Ak teda problém spôsobí zlý softvér, výrobca nemusí k bezplatnej oprave pristúpiť.

Podmienok je oveľa viac

Aj keď to môže znieť zvláštne, väčšina výrobcov si do svojich podmienok pre záruku zarátava aj výnimku pre povodne, požiare a prírodné katastrofy. Aj keď tieto faktory asi nevieme úplne ovplyvniť, výrobcovia smartfónov sa kryjú v takomto prípade a ak by sa náš smartfón poškodil práve pre tento prípad, do záručnej opravy nám ho nemusia vziať.

Rovnako by nám náš smartfón nemuseli do takejto opravy vziať v prípade, ak poškodenie spôsobilo neoriginálne príslušenstvo. Nie nadarmo sa neustále pripomína, aby sme používali len originálne nabíjacie adaptéry a káble. Neoriginálne príslušenstvo totiž môže náš smartfón poškodiť a ak by k niečomu takému prišlo, záruku si nebudeme môcť uplatniť. Až si teda nabudúce budete vyberať príslušenstvo k svojmu zariadeniu, myslite aj na tento bod.

Skúšali ste svoj smartfón už niekedy reklamovať? A ako to dopadlo? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre