BezpečnosťSpravodajstvo

Reklamy na mieru sú občas až príliš podozrivé: Počúva váš smartfón vaše rozhovory?!

Odpočúva nás náš smartfón pre personalizované reklamy? Pozrite sa, ako to v skutočnosti s reklamami je! O odpočúvanie v skutočnosti nejde.

Poznáte tú situáciu, kedy sa so svojím známym rozprávate o tom, ako by ste si kúpili nový ryžovar a následne sa vám o pár dní začnú v smartfóne objavovať reklamy na tento spotrebič? Pravdepodobne ste sa s podobnou situáciou stretli aj vy a začali ste v tú chvíľu premýšľať nad tým, ako to ten smartfón vie. Jediným rozumným riešením pre vás mohlo byť, že sa vaše konverzácie so známymi odpočúvajú. Následkom toho tak stránky dokážu cieliť reklamy priamo na vás, no nie je to logické? Aj keď by to tak logicky mohlo vyzerať, nie je tomu tak. Na otázku či nás náš smartfón odpočúva nám odpovedal portál howtogeek.com. A ako sa ku nám dostávajú cielené reklamy si teraz prezradíme spoločne.

Váš smartfón môže mať mikrofón v pohotovosti, reklamy to ale nepotrebujú

Premýšľali ste niekedy nad tým, ako fungujú napríklad hlasoví asistenti? Aj tí nedočkavo čakajú na váš príkaz, aby sa mohli aktivovať. Z praktického hľadiska teda aj váš smartfón musí mať mikrofón v pohotovostnom režime, kedy by mohol počúvať aj vaše konverzácie. Nedeje sa to ale tak, ako by ste si mohli myslieť. Reklamy totiž k personalizácii výsledkov nepotrebujú počúvať vaše rozhovory, no aj tak niekedy dokážu desivo priniesť výsledky ohľadom produktov, o ktorých ste sa len rozprávali. Môžu za to ale úplne iné súčasti zariadenia.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

V skutočnosti totiž vaša konverzácia o ryžovare nebola odpočúvaná, no váš priateľ si mohol ryžovar vyhľadávať na internete. Vzhľadom k vašej spoločnej polohe, kedy ste spolu boli napríklad na káve, sa váš smartfón rozhodol, že by to aj pre vás mohol byť relevantný výsledok. Strávili ste s ním totiž nejaký ten čas na tom istom mieste. Google tak automaticky vzhľadom k informáciám o vašej spoločnej polohe a informáciám o vašom veku, pohlaví či nedávnemu vyhľadávaniu vyhodnotí, že by sa ten ryžovar mohol hodiť aj vám.

Nahrávanie konverzácií by nemalo žiadnu cenu

Aj keď niekedy môžu reklamy pôsobiť až desivo, tak v skutočnosti by pre spoločnosti ako Google či ďalšie veľké firmy nemalo žiadny efekt, keby vás odpočúvali. Nahrávky hlasu sú totiž veľmi náročné na uskladňovanie najmä pre ich veľkosť. Uskladňovanie tak každej jednej konverzácie by sa týmto spoločnostiam nevyplatilo. Navyše ak by váš smartfón mal skutočne nahrávať každú jednu vašu konverzáciu vo vysokej kvalite, pocítili by ste to na zvýšenej spotrebe batérie a pravdepodobne aj spotrebe dát.

A ako môžete takýmto personalizovaným reklamám zabrániť? Vypnutie GPS pre sledovanie vašej polohy vám nepomôže. Prostredníctvom iných spôsobov pripojenia totiž váš telefón môže odhadnúť a získať vašu polohu aj bez aktívnej GPS. Zbaviť sa tak personalizovaných reklám môžete napríklad pri využití VPN, teda aspoň ich obmedziť. Ani to vám ale nezaručí úplnú anonymitu pred reklamami. V konečnom dôsledku nám teda neostane nič iné než to, že nebudeme chodiť s naším telefónom von. Nechať ale svoj smartfón doma môže byť opäť nepraktické.

Narazili ste už niekedy na takúto podozrivú reklamu aj vy? A premýšľali ste už aj nad odpočúvaním? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close