RECENZIA: Vyskúšali sme dostupnú elektrickú kolobežku Eleglide S1. V čom prekvapí a kde zas sklame?

Ide o jednu z najdostupnejších elektrických kolobežiek, dokáže však zaujať? Dozviete sa!

recenzia elektricka kolboezka Eleglide S1_2
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Necelé dva týždne dozadu nám prišla z obchodu geekmaxi.com elektrická kolobežka Eleglide S1, ktorá patrí medzi cenovo dostupnejšie elektrické kolobežky. Kolobežka ako taká je odosielaná z európskeho skladu a pri využití kupónu „KZJ36Y57“, môžete ušetriť približne 20€. Znamená to, že vás neprekvapia žiadne ďalšie doplatky, ako je napríklad CLO, či DPH.  Oplatí sa však jej kúpa a aká vlastne je? Na to sa vám pokúsim odpovedať nižšie. 

Elektrická kolobežka Eleglide S1. Ak vás zaujala, tak nezabudnite na kupón „KZJ36Y57“

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Eleglide S1: Konštrukcia a základné vlastnosti kolobežky 

Kolobežka zaujme na prvý pohľad svojim vzhľadom, ktorý je elegantný a zároveň nijako zvlášť „neprimerane nevyčnieva“ z davu. Hneď v úvode musím pochváliť, že pneumatiky nie sú bezvzduchové vďaka čomu si môžete prispôsobiť tvrdosť kolies. V praxi to znamená, že sa nemusíte vyhýbať nepríjemným povrchom, kde jazda s bezvdzuchovými kolesami nie je to pravé orechové. Kolobežka to hravo zvládne. Na druhej strane treba povedať, že vám teoreticky hrozí defekt a preto nie je dobre jazdiť cez sklo, či povrch s ostrými kameňmi. Rovnako treba pochváliť, že ide o 10“ pneumatiky. Čo to však znamená? S kolobežkou sa nemusíte báť ísť ani po povrchu, akým je napríklad lesná cestička, jazda je komfortná a príjemná. Rovnako nebudete musieť zosadnúť z kolobežky, ani keď budete mať napríklad pred sebou retardér, či nerovnosti na ceste. Nemôžem nespomenúť, že kolobežka je v prednej časti ešte odpruženou. 

recenzia elektricka kolobezka Eleglide S1 pneumatiky
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Pri pohľade na zadné koleso, ako môžete vidieť nižšie, tak kolobežka disponuje kotúčovou brzdou. Čo ma mierne sklamalo je, že ide o jedinú brzdu na kolobežke. Nieže by nefungovala dobre, alebo by nebola dostatočnou, ale priznám sa, niekedy mi chýbala aj predná brzda. Chýba hlavne v prípade, keď idete zo strmšieho kopca a vozovka je mokrá. Čo však musím pochváliť, je zadný a hlavne široký blatník. Ten je skutočne pevný a môžete sa na neho doslova postaviť. Tu musím povedať, že častokrát pri vyšších rýchlostiach, sa možno o blatník komfortne oprieť, a to aj počas jazdy po povrchu, ktorý nie je dokonalo hladkým a pri prejazde vami „hádže“. Aby som nezabudol, na blatníku je ešte prítomné svetlo, ktoré svieti, keď brzdíte.

recenzia elektricka kolobezka Eleglide S1 pneumatiky_zadna brzda
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Pri popise kolobežky ďalej musím spomenúť aj plochu, na ktorej stojíte. Tá má na šírku necelých 20 centimetrov a je dostatočne širokou, aby ste na nej mohli komfortne, ale hlavne bezpečne a stabilne stáť oboma nohami. Rovnako je aj dostatočne dlhou. Veď posúďte nižšie sami. Musím sa ešte pozastaviť pri tom, že kolobežka nie je „šialene vysokou“ a je možné vcelku komfortné odrážať sa nohami od zeme. Spomínam to najmä preto, že štandardne jazdím s kolobežkou LANGFEITE L8S, ktorá je od zeme vzdialenou približne 20 centimetrov v dôsledku čoho, odrážanie nie je žiadna sláva. V tomto prípade som sa však s týmto problémom nestretol.

recenzia elektricka kolobezka Eleglide S1 stredova doska na statie
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Ďalej, spomenúť musím konštrukciu. Tá je vcelku mohutnou a pevnou. Nie je však natoľko mohutnou, aby sa kolobežka nekomfortne prenášala. Váži približne 15 kilogramov.  Ako môžete vidieť nižšie, tak v spodnej časti má kolobežka malý mechanizmus, ktorý drží základňu a riadidlá v približne 90-stupňovom uhle. So samotným mechanizmom som počas používania nemal problém. A to ako s jeho ovládaním, tak aj s konštrukciou ako takou, či so skladaním kolobežky. Všetko držalo, ako malo a hlavne pevne. Rovnako treba povedať, že nosnosť kolobežky je do 120 kilogramov. Znamená to, že môže sa na nej voziť aj väčší chlap. Samozrejme, váha jazdca má  vplyv na výkon, ale o tom si povieme ďalej.

Posledné, čo mi zostáva spomenúť, je riadidlo. Ako môžete vidieť nižšie na fotografiách, tak to je dostatočne široké. Okrem iného sa dajú konce riadidiel zložiť, aby ste kolobežku mohli komfortnejšie prenášať, či uskladniť. Na ľavej časti riadidiel nájdete brzdu, zapínanie svetiel, ale i hlasný klaksón, zatiaľ čo na pravej strane je indikátor napätia batérie, tachometer s ovládaním a páčka na plyn. Páčka na brzdu je ako stvorená pre muža. Je ideálne vzdialená a jej ovládanie je pohodlné. Týka sa to aj páčky na plyn. Na druhej strane musím povedať, že priateľke sa páčka zdala ťažká na stisk. Preto je dosť možné, že si budete musieť tuhosť stláčania páčky prispôsobiť a pohrať sa s nastavením brzdy, aby sa vám ovládala komfortne. Ďalej, aby som nezabudol, tak výšku riadidiel si môžete prispôsobiť. Osobne mám približne 185 centimetrov a nemal som problém s ich prispôsobením. Je tam však výškový limit. K riadidlám je na pevno upevnený zväzok s káblami, ktorý vás limituje smerom do výšky. Preto v prípade vyšších ľudí, nemusí byť maximálna výška riadidiel pohodlnou. 

Výkon kolobežky a dojazd 

Nuž, prejdime k tomu hlavnému, ako jazdí táto kolobežka? Je svižná a čo dojazd? Hneď v úvode musím povedať, že kolobežku musím zaradiť do kategórie mestských kolobežiek a určite nie je vhodná na „šialené výkony“, napríklad jazdu do strmých kopcov. Výkon motora je 400W, čo je tak akurát pre ťažšieho chlapa po rovine, prípadne po mierne strmom povrchu. S kolobežkou som sa viac menej vybláznil na bežnej a prevažne rovinatej ceste, pričom vážim niečo okolo 105 kilogramov. Pri jazde do strmšieho kopca, kolobežka sa jednoducho trápila. Na druhej strane, keď som kolobežku požičal 75 kilovému kolegovi, tak išla svižne a to je do mierne strmého kopca. Tu však musím povedať, že kolobežka má 3-režimy. Ide o ECO režim, kde dosiahnete 9km/h. Druhý rýchlostný režim, Štandard, ponúka 18km/h rýchlosť, a potom je k dispozícii Šport režim, s ktorým kolobežka dokáže vytiahnuť 24km/h

recenzia elektricka kolobezka Eleglide S1 vykon (2)
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Priznám sa, jazdil som najmä na Športovom režime, lebo pomalšie rýchlosti, boli pre mňa nudnými. Musím povedať, že s kolobežkou som sa na rovine pohyboval niečo málo pod maximálnou rýchlosťou. Samotný rozbeh bol relatívne svižný a plynulý, ale určite ma „nevystrelilo“. Druhým dychom musím však dodať, že  pri mojej váhe, som to ani nečakal. Ľahší kolega si zrýchlenie v športovom režime pochvaľoval. 

recenzia elektricka kolobezka Eleglide S1 vykon _jazda na kolobezke
Zdroj: Vosveteit (Viera Marušicová)

Dojazd kolobežky  výrobca na propagačných materiáloch udáva niekde 35 kilometrov, inde zas 45 kilometrov. Aká je však prax? Pri kombinovaní režimov  (Štandard a Šport), dojazd bol niekde na úrovni okolo 15 až 18 kilometrov. Samozrejme, finálny dojazd vo veľkej miere závisí aj od štýlu jazdy, ako aj od váhy jazdca. Pri priemernom človeku, ktorý váži okolo 70 až 80 kilogramov, nebál by som sa odhadnúť, že dojazd pri kombinovaní režimov  (Štandard a Šport) je niekde na úrovni do 18 až 23 kilometrov.  Mimochodom, kolobežku nabijete z 0% na 100% približne za 6 až 7 hodín.

Aká je teda elektrická kolobežka Eleglide S1? Takýto je záver 

Elektrická kolobežka Eleglide S1 je z môjho pohľadu najmä mestskou kolobežkou. Je ľahká, komfortná a vcelku svižná, najmä keď vážite okolo 70 až 80 kilogramov. Určite nie je vhodnou pre ľudí, ktorí sú ťažší a chcú sa pohybovať v kopcoch. Pri váhe 90 kilogramov a viac, by som povedal, že ide o „bod zlomu“, kde by som úprimne začal uvažovať, či neisť do dačoho výkonnejšie, aspoň s 500 až 600W motorom. Pre pohyb naprieč mestom po rovinatom povrchu, je však dostatočnou a nesklame ani ťažšieho pasažiera. Rovnako aj dojazd kolobežky ako taký, ju skôr predurčuje do mesta. ako na ďaleké výlety do susedného mesta a späť. Ďalej musím povedať, že konštrukcia kolobežky a kvalita prevedenia, ma milo prekvapili a to hlavne, keď si ju porovnám s kolobežkou Kugoo S1, či S2, s ktorými som sa v minulosti stretol. Spracovanie je minimálne o triedu lepšie. Preto môžem povedať, že jej kúpou, ak uvažujete o kúpe tohto typu kolobežky v cenovke pod 300€ a do mesta, neurobíte krok vedľa.

Elektrická kolobežka Eleglide S1. Ak vás zaujala, tak nezabudnite na kupón „KZJ36Y57“  

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre