POZOR! Operátor upozorňuje, (znova) sa šíria podvodné správy v jeho mene. Nikto vám peniaze vrátiť nechce!

Znova sa šíria podvodné e-maily, v ktorých útočníci vyzývajú za mobilných operátorov.

POZOR aktualna tema_titulka.jpg
Zdroj: Vosveteit.sk

Online podvodníci na to, aby vytiahli z vreciek nohavíc ľudí peniaze, prichádzajú pravidelne s rôznymi formami podvodov. Častokrát vírusy schovávajú do mobilných aplikácií, e-mailových príloh a podobne. Nemenej časté sú ale aj podvody, kedy nám útočník pošle podvodnú SMS správu alebo e-mail, kedy sa vydáva za nejakú inštitúciu. Najčastejšie to bývajú banky alebo doručovateľské spoločnosti.

Najnovšie ale útočníci oprášili starý podvod, od ktorého sme mali dlhšiu dobu pokoj. Ide konkrétne o podvodné e-maily, v ktorých sa vydávajú za mobilného operátor. V nich online podvodníci tvrdia, že máte preplatok na službách, ktoré ste zaplatili (pozn. v niektorých prípadoch hovoria o nedoplatku). Samozrejme, ide o podvod.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Nebezpečné na tomto podvode je, že faktúry na prvý pohľad vyzerajú pomerne dôveryhodne vrátane tela e-mailu, a preto je riziko, že sa nachytáte, ak si nedáte pozor, vysoké. Rovnako dôležité je sa pozerať aj na adresu odosielate e-mailu, vďaka čomu viete odhaliť, že niečo nie je v poriadku, ak vám účet príde z inej domény, ako je stránka operátora.

Schránky Slovákov zaplavujú podvodné e-mailové správy

S týmito podvodnými správami sa môžu aktuálne stretnúť zákazníci spoločnosti Orange, ktorá na podvod upozorňuje na sociálnej sieti Facebook.

„Milí zákazníci, chceme vás upozorniť na šírenie falošných dobropisov v našom mene.

Do e-mailovej schránky zákazníkov sú rozosielané podvodné faktúry a výzva na uvedenie údajov platobnej karty s prísľubom vrátenia preplatku. Od našich zákazníkov nikdy nežiadame zaslanie citlivých údajov prostredníctvom e-mailu alebo správ.“

Ak takýto e-mail dostanete, ignorujte ho. V prípade, ak ste vyplnili údaje z platobnej karty, tak ju čo najskôr zablokujte a informujte o tom svoju banku, aby ste riešili vzniknutý problém.

Operátor v závere oznámenia upozorňuje, že ak máte podozrenie o vierohodnosti faktúry alebo dobropisu, ktorý vám prišiel, tak aby ste sa na webe Orangeu alebo cez mobilnú aplikáciu pozreli na svoje faktúry. Rovnako hovorí, že môžete kontaktovať aj podporu spoločnosti.

Dovoľte nám v súvislosti s touto témou upozorniť na to, že tento typ e-mailov, vám môže prísť aj v mene iného mobilného operátora, prípadne služby. Taktiež je dôležité prízvukovať, že v prípade vrátenia platby či preplatku, nie je nikdy potrebné zdávať platobné údaje z karty.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre