Nové automobily v rámci EÚ, budú vybavené obmedzovačom maximálnej povolenej rýchlosti, ktorá vyplýva z miestnych zákonov

zone-30-3421625_1280_opt
Zdroj: Pixabay

Európska únia plánuje zaviesť ďalší, naozaj tvrdý zákon pre motoristov, ktorý definitívne zabezpečí „dokonalú“ bezpečnosť na cestách, teda aspoň v to dúfajú lídri Európskej únie. Lepšiu bezpečnosť majú zabezpečiť povinné bezpečnostné systémy, ktoré sa budú musieť nachádzať vo všetkých nových automobiloch od roku 2022. Novinkou má byť aj povinný obmedzovač maximálnej povolenej rýchlosti. Informoval o tom zahraničný portál Ladbible.com.

Inteligentný rýchlostný asistent

Nové vozidlá budú vybavené novým asistentom s názvom Inteligentný rýchlostný asistent (ISA). Bohužiaľ, nepôjde iba o pomocníka pri udržiavaní maximálnej povolenej rýchlosti. Asistent totižto bude komunikovať s GPS, na základe ktorej zistí vašu rýchlosť, ako aj maximálnu povolenú rýchlosť na danej komunikácii. Šoféra ale nebude iba upozorňovať na prekročenie rýchlosti, ale bude mu v rýchlej jazde aktívne zabraňovať. Bude jednoducho pracovať ako adaptívny rýchlostný obmedzovač, ktorý sa bude riadiť dopravným značením a miestnymi dopravnými zákonmi.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Povinnej výbavy bude oveľa viac

Predbežné rokovanie, ako aj prvotné hlasovanie o konkrétnom právnom predpise, sa konalo včera večer v Štrasburgu. Znenie nového právneho predpisu ale naznačuje, že výrobcovia budú povinní vybaviť svoje vozidlá aj ďalšími systémami. Povinnou výbavou bude aj automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov, ako aj tzv. line assisty, čiže systémy udržiavania v jazdnom pruhu. Ďalšou novinkou majú byť aj ešte prísnejšie nárazové skúšky.

Zmeny sa týkajú aj kamiónov

Nové zmeny sa ale nebudú diať iba v rámci automobilov, ale menšími zmenami prejdu aj kamióny. Nový štandard má zabezpečiť oveľa lepšiu viditeľnosť z pozície šoféra kamiónu či dodávky. V praxi by sa tak malo docieliť, že vodiči kamiónov a dodávok sa neocitnú v situácii, kedy by nevideli iných účastníkov cestnej premávky, či už za sebou, tesne pred kapotou, atď. .

Niektorí oslavujú, iní zas kritizujú

Aj v tomto prípade sa, samozrejme, nájdu ako kritici, tak aj priaznivci nového nariadenia. Priaznivci sa odvolávajú najmä na dosiahnutie lepšej bezpečnosti na cestách. Prezident Automobilovej asociácie, Edmund King, ale v rozhovore pre Daily Mail uviedol, že nové technológie spravia autá menej bezpečnými, ako v súčastnosti. Ten v rozhovore uviedol, že „najlepším obmedzovačom rýchlosti je pravá noha vodiča“ a že vodič „musí ísť správnou rýchlosťou vo správnej situácii“.

„Niekedy aj malé prekročenie rýchlosti pomáha udržiavať bezpečnosť na ceste, napríklad pri predbiehaní traktoru na vidieckej ceste alebo pri pripájaní na diaľnicu,“ dodal Edmung King. V tomto mu dajú určite všetci za pravdu a je teda nejasné, ako si v realite lídri EÚ predstavujú fungovanie nového obmedzovača rýchlosti.

Zdroj: ladbible.com, úvodný obrázok ()

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre