Máte slabý mobilný signál? Pozrite sa, ako vyriešiť najčastejšie problémy, ktoré to spôsobujú!

Slabý, prípadne žiadny mobilný signál nepoteší zrejme nikoho. Pozrite sa na možné dôvody, prečo tomu tak je.

Zdroj: pixabay.com, Vosveteit.sk

Život bez signálu sa nepáči každému. Niekedy je síce fajn si od pripojenia oddýchnuť, no väčšinou potrebujeme signál v čo najlepšej kvalite. Pomocou mobilného pripojenia toho totiž dnes vyriešime omnoho viac, než tomu bolo kedysi, keď sme mohli iba telefonovať alebo odoslať SMS správu. Na sile mobilného signálu závisí aj internetové pripojenie. Ak je ale signál slabý, prípadne žiadny, tak sa na žiadny internet nepripojíme. Web androidphoria.com sa zameral na možné príčiny slabého pripojenia a my sa na nich spoločne pozrieme.

Skontrolujte svoj smartfón

Na mobilnom pripojení sa podieľa viacero zariadení a preto môže byť problém kdekoľvek. Najprv je ale vhodné skontrolovať zariadenie, ktoré držíte v rukách. Aj v samotnom smartfóne môže byť totiž chyba na viacerých miestach. Základným riešením by preto mala byť aktualizácia systému, ktorá vie napraviť množstvo problémov. Jej dostupnosť si viete skontrolovať v nastaveniach. Ak nemáte dostupnú aktualizáciu, tak vyskúšajte obyčajný reštart zariadenia. Ten vie pomôcť ešte vo väčšej časti prípadov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

V prípade, že nechcete čakať na reštart, skúste zapnúť letový režim. Ten vás odpojí od všetkých sietí a teda aj od tej mobilnej. Po chvíľke letový režim vypnite. Za pár sekúnd sa váš smartfón znovu napojí na mobilnú sieť. Aj takýto rýchly reštart vie pomôcť. Dôvodom je, že z nejakého dôvodu môže byť váš smartfón prihlásený k vzdialenejšiemu vysielaču. Ak ale reštartujete pripojenie, tak smartfón sa pripojí k vysielaču, ktorý je k vám najbližšie.

Problémom môžu byť aj aplikácie v smartfóne, ktoré vedia aj na pozadí využívať mobilnú sieť napríklad na určovanie polohy. Preto sa uistite, že žiadna aplikácia zbytočne neukrajuje výkon z mobilnej siete. Znížený výkon siete viete zaznamenať aj v uzavretých priestoroch. V takom prípade môžete zaznamenať zlepšenie prechodom k oknu. K týmto nastaveniam sa najčastejšie dostanete cez Sekcie spotreba dát alebo cez možnosť SIM karty a mobilné siete, kde je potrebné zvoliť možnosť diagnostika siete. Prípadne ešte cez vývojárske nastavenia.

Za slabším pripojením môže stáť aj obal vášho smartfónu. Ochrana tela zariadenia je určite dôležitá, no niektorí výrobcovia to vedia prehnať s hrúbkou obalu. Ak preto súrne potrebujete lepšie pripojenie, tak vyberte váš smartfón z obalu.

Ak nepomohli tipy vyššie, tak potom môžete skúsiť reštartovať Wi-Fi, Mobilné siete a Bluetooth. K tejto možnosti sa dostanete v smartfóne prostredníctvom sekcie Pripojenie a zdieľanie. Treba ale prízvukovať, že táto sekcia sa môže volať inak. Závisí to od výrobcu vášho smartfónu.

Chyba nemusí byť v smartfóne

Ako sme spomenuli vyššie, na mobilnom pripojení sa podieľa viacero rôznych zariadení, preto nemusí byť chyba práve v tom vašom. Ak sa pohybujete po rovnakých miestach bez zmeny, no signál je zrazu oveľa slabší, tak môže byť chyba u poskytovateľa mobilných služieb. Preto sa o výpadku informujte u svojho poskytovateľa služieb telefonicky, prípade na ich sociálnych sieťach. V takom prípade vám ale nezostáva nič iné, iba čakať.

Pred výberom poskytovateľa mobilných služieb je taktiež vhodné si skontrolovať mapu ich pokrytia. Tá by mala obsiahnuť minimálne vaše bydlisko. Takúto mapu pokrytia nájdete na stránke každého poskytovateľa mobilných služieb.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre