Ktorý výrobca smartfónov je na Slovensku najrýchlejšie rastúcim, a ktorý zas najviac stráca?
Na Slovenskom trhu je aj naďalej dominantným hráčom Samsung, ktorý pokrýva 29% trhu. Najrýchlejšie rastie Xiaomi, a najviac stráca Huawei.
V prípade rôznych štatistík sa najčastejšie spomínajú globálne údaje pričom častokrát sa zabúda na miestne trhy. Zatiaľ čo pár dní dozadu IDC odhalilo, že najväčším predajcom smartfónov na svete je aj naďalej Samsung, a najrýchlejšie rastúcim výrobcom smartfónov je Xiaomi, tak lokálne štatistiky zostali viac menej na pozadí záujmu. Aké sú však reálne trhové podiely jednotlivých výrobcov, napríklad na Slovensku? Na túto otázku prináša odpoveď služba gs.statcounter.com, ktorá monitoruje návštevnosť viac ako 2-miliónov webstránok s viac ako 10-miliardami zobrazeniami, na základe ktorých ponúka bohaté dátové sety.
Hoci dáta spoločnosti neodzrkadľujú 100% reálny stav pokrytie trhu jednotlivými výrobcami, tak aj napriek tomu nám ponúkajú ako taký orientačný pohľad na trh, ktorý nie je ďaleko vzdialený od reality.
Na Slovensku dominuje Samsung
Ako môžete vidieť nižšie, tak najväčším hráčom na našom trhu je kórejský výrobca smartfónov, Samsung, ktorý aktuálne pokrýva 28,3% trhu. Druhým najpopulárnejším výrobcom smartfónov je Huawei s 22,63% podielom na trhu. Potom nasleduje Apple s 21,29% podielom. Štvrtým najväčším hráčom je Xiaomi s 14,89% a prvú päťku uzatvára Lenovo s 3,83% podielom.
Xiaomi rastie, zatiaľ čo Huawei klesá
Hoci dáta vyššie odhaľujú aktuálne rozloženie síl výrobcov smartfónov, tak pravdepodobne zaujímavejšie sú informácie odkrývajúce trendy, ktorí výrobcovia rastú, a ktorí zas strácajú. Ako môžete vidieť nižšie v grafe, tak najrýchlejšie rastúcim predajcom smartfónov na Slovensku je Xiaomi. Ešte v januári 2019 spoločnosť pokrývala približne 6% trhu, dnes sa šplhá už k 15%. Na úplne opačnom konci je zas Huawei, ktorý ako môžete vidieť, približne od októbra minulého roka, kedy bol na svojom vrchole, postupne stráca. Za obdobie október 2020 až 31. január 2021, trhový podiel spoločnosti poklesol o -5%. Významnejšiu stratu trhového podielu rovnako zaznamenala ešte spoločnosť Lenovo, ktorá ešte v januári 2019 pokrývala takmer 7,5% trhu, dnes to je už však len 3,8%. Ostatní výrobcovia si viac menej udržali svoje trhové podiely s miernymi výkyvmi.
Za poklesom trhového podielu spoločnosti Huawei bezpochyby stoja sankcie zo strany amerických úradov, ktoré obmedzujú spoločnosti využívanie amerických produktov a služieb vo svojich produktoch. Z tejto nevýhody spoločnosti Huawei, podľa štatistík najviac vyťažila zjavne spoločnosť Xiaomi, ktorá raketovo rastie.
Neprehliadnite
Sú pre vás čísla vyššie prekvapujúcim, alebo ste ich očakávali? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.
Komentáre