Krajiny EÚ sa dohodli na spoločnom postoji pred rokovaniami, ktoré majú zmeniť pravidlá elektronickej komunikácie

Krajiny EÚ sa dohodli na spoločnom postoji pred rokovaniami v spojitosti s ochranou súkromia v službách ako sú WhatsApp, Skype a podobne.

Skype a WhatsApp
Zdroj: WhatsApp, Skype, Vosveteit

Krajiny Európskej únie sa dohodli na zaujatí spoločného stanovisko v rámci nadchádzajúcich rokovaní na úrovni zákonodarcov EÚ a EK, ktoré sa dotýka úpravy pravidiel ochrany súkromia. 

EK ešte v roku 2017 navrhla ePrivacy Regulation, teda nariadenie o elektronickom súkromí, ktoré sa dotýka služieb ako WhatsApp, Skype a podobne, ktoré by podrobilo tento typ služieb rovnakým pravidlám, ktorým podliehajú tradiční poskytovatelia telekomunikačných služieb.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Pravidlá ochrany súkromia sa v budúcnosti budú vzťahovať aj na nových hráčov poskytujúcich služby elektronických komunikácií, ako sú WhatsApp, Facebook Messenger a Skype. To zabezpečí, že tieto populárne služby zaručia rovnakú úroveň dôvernosti komunikácií ako tradiční telekomunikační operátori.“ píše sa v návrhu nariadenia.

Nové pravidlá zavedú poriadok naprieč Európskou úniou

Tento návrh nariadenia, ktorého cieľom je vytvoriť rovnaké podmienky pre všetkých internetových hráčov a poskytovateľov telekomunikačných služieb, vyžaduje prijatie na úrovni krajín Európskej únie. Zatiaľ čo európski zákonodarcovia sa dohodli na spoločnom postupe relatívne rýchlo, tak v prípade jednotlivých krajín došlo k viacerým nezhodám. To sa však v týchto dňoch mení. Na tému upozorňuje portál thehindu.com.

„Cesta k pozícii Rady nebola ľahká, ale teraz máme mandát, ktorý vytvára dobrú rovnováhu medzi pevnou ochranou súkromného života jednotlivcov a podporou rozvoja nových technológií a inovácií,“ uviedol portugalský minister infraštruktúry Pedro Nuno Santos vo vyhlásení.

Aké sú ciele nových pravidiel?

Cieľom tohto návrhu je vytvoriť jednotný rámec, ktorý bude aplikovateľný na celom území Európskej únie. Návrh kladie dôraz na viacero oblastí. Napríklad internetoví hráči musia zaručiť rovnakú úroveň dôvernosti dát, ako tradiční telekomunikační operátori. Rovnako metadáta, teda informácie dotýkajúce sa komunikácie, akými sú napríklad čas hovoru, či miesto, musia obsahovať vysoký stupeň ochrany pričom majú byť tieto informácie odstránené, alebo anonymizované, ak používateľ nevyjadrí výslovný súhlas, že tieto dáta môžu byť používanými.

„Veríme, že flexibilný prístup založený na riziku pri spracovaní komunikačných metadát bude rozhodujúci pre zabezpečenie toho, aby telekomunikačné spoločnosti mohli inovovať a podieľať sa na dátovej ekonomike na rovnakom základe s ostatnými digitálnymi hráčmi,“ uviedla vo svojom vyhlásení telekomunikačná lobistická skupina ETNO.

Ďalej sa tento návrh zaoberá aj ochranou pred spamom. Napríklad zakazuje nevyžiadanú elektronickú komunikáciu, SMS správy, či automatizované hovory. Neznamená to však, že tento typ komunikácie sa úplne vytratí, ale budú zavedené nové pravidlá. Napríklad v prípade reklamných hovorov budú musieť volajúci využívať čísla so špeciálnou predvoľbou, ktorá označí, že ide o marketingový hovor a podobne

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre