Google v 1. kvartáli tohto roka zarobil viac ako rok dozadu. Druhý kvartál bude vraj ťažším
Spoločnosť aj napriek aktuálne situácii zvýšila svoj príjem vrátane zisku
Prvý kvartál tohto roka máme už za sebou a mnoho väčších firiem začalo zverejňovať finančné výsledky. Nie tak dávno sme mohli napríklad čítať o spoločnosti Huawei, ktorej sa podarilo o niečo málo z pohľadu tržieb podrásť a v týchto dňoch svoje finančné výsledky zverejnila aj spoločnosť Alphabet Inc., ktorá stojí za vyhľadávačom Google a ďalšími pridruženými službami. Na finančné výsledky spoločnosti upozorňuje portál TheVerge.com.
Prvý kvartál tohto roka potiahol január a február
Za prvý kvartál tohto roku spoločnosť bola schopná vyprodukovať tržby v objeme 41,16 miliardy dolárov a celkový zisk spoločnosti predstavoval 6,8 miliardy dolárov. Zatiaľ čo obrat spoločnosti vzrástol o ~13%, tak čistý príjem bol vyšší len o ~1,3%.
„Výkonnosť bola v prvých dvoch mesiacoch štvrťroka vysoká, ale potom v marci sme zaznamenali výrazné spomalenie príjmov z reklamy. Zaostrujeme naše zameranie na zvýšenie efektivity a zároveň investujeme do našich dlhodobých príležitostí.“ hovorí Ruth Porat, finančná riaditeľka spoločnosti Alphabet Inc. a pridružených spoločností.
Pri pohľade na príjmy služieb Google Cloud a Youtube, ktoré spoločnosť zverejňuje od februára z dôvodu nátlaku Americkej komisie pre cenné papiere, ktorá požadovala viac transparentnosti vyplýva, že výnosy Youtube boli za tento kvartál o 33% vyššie a dosiahli 4 miliardy dolárov. Google Cloud zaznamenal skok v podobe rastu o 55% oproti sledovanému obdobiu. Celkové tržby dosiahli 2,8 miliardy dolárov. Do služieb Google Cloud patria napríklad produkty ako G Suite, ktoré konkurujú službám ako je Microsoft Office 365 či Zoom, ktorému mimochodom za posledný mesiac pribúdali denne 3 milióny používateľov.
Nie však všetko, čoho sa spoločnosť dotkla, bol úspech. Za spomenutie stojí napríklad Verly life science divízia, ktorá krváca kvartál za kvartálom. Tento štvrťrok spoločnosť na tejto divízii prerobila 1,1 miliardy dolárov.
Druhý kvartál bude náročným
Spoločnosť zároveň revidovala svoje odhady zárobkov na zvyšok roka, ktoré sú zapríčinené aktuálnou situáciou okolo pandémie. Zároveň škrtala viacero výdavkov vrátane nákladov na marketing a tiež plánuje „zamraziť“ rast potenciálnych zamestnancov.
Neprehliadni
„Očakávame, že druhý štvrťrok bude pre naše reklamné podnikanie ťažký…“ hovorí Ruth Porat
Zdroj: Google finančný report
Komentáre