Facebook začal s testom označovania satirických a ďalších stránok. Ľudia si ich môžu vraj mýliť so spravodajstvom
Facebook začal s testom, v rámci ktorého začal označovať typ stránok, od ktorých používatelia odoberajú obsah.
Sociálna sieť Facebook v súčasnosti patrí pre medzi hlavné zdroje informácií pre mnohých z nás. Častokrát rolujeme nástenkou a vyberáme si obsah, ktorý si chceme prečítať. Mnohé stránky, ktoré vytvárajú tento obsah, nie sú však spravodajskými kanálmi, ale satirou. Veľká časť ľudí však pokladá tento obsah za spravodajský a relevantný, hoci nie je. Myslí si to sociálna sieť Facebook, ktorá začína naprieč USA zobrazovať informáciu pri statusoch o tom, o aký typ stránky inde.
Facebook spúšťa test. Bude označovať stránky novými štítkami
Ako môžete čítať nižšie, tak Facebook bude označovať stránky štítkami ako, fanúšikovská stránka, satirická stránka, či verejný činiteľ. Sociálna sieť verí, že týmto spôsobom prinesie viac transparentnosti do toho, o aký typ stránky ide.
„Od dnešného dňa v USA testujeme spôsob, ako dať ľuďom viac kontextu o stránkach, ktoré vidia. Postupne začneme pri príspevkoch v News Feed používať štítky vrátane „verejný činiteľ/verejne známa osobnosť“, „fanúšikovská stránka“ alebo „satirická stránka“, aby ľudia lepšie pochopili, od koho pochádzajú.“
Starting today in the US, we’re testing a way to give people more context about the Pages they see. We’ll gradually start applying labels including 'public official,' 'fan page' or 'satire page' to posts in News Feed, so people can better understand who they’re coming from. pic.twitter.com/Bloc3b2ycb
— Meta Newsroom (@MetaNewsroom) April 7, 2021
Spoločnosť verí, že týmto spôsobom prinesie viac poriadku do obsahu, aby bol pre používateľov ľahšie priraditeľný k typu obsahu, ktorý je týmto spôsobom šírený.
Len pre pripomenutie, Facebook v minulosti začal vo vybraných regiónoch označovať štítkom aj stránky, ktoré sú nejakým spôsobom ovládané štátmi. Dôvodom tohto kroku bolo, že ide o typ stránky, ktorý má mediálny vplyv so strategickou podporou štátu.
Neprehliadni
„…Týmto krokom vnášame väčšiu transparentnosť do stránok tohto typu, pretože kombinujú vplyv mediálnej organizácie so strategickou podporou štátu a veríme, že ľudia by mali vedieť, či správy, ktoré čítajú, pochádzajú z publikácie, ktorá môže byť pod vplyvom vlády…“ písal Facebook ešte v júni minulého roka.
Via thenextweb
Komentáre