Facebook približuje, na základe čoho vám zobrazuje obsah: Takto to funguje!

Meta zavádza umelú inteligenciu aj do algoritmov najpopulárnejších sociálnych sietí.

Ako umelá inteligencia riadi obsah ktorý vidíte?
Zdroj: Pixabay (geralt), Unsplash (Dawid Sokołowski), Úprava: Vosveteit.sk

Sociálne siete používame každý deň. Niekto ich využíva k práci, iní na zábavu či relax. Keď po dlhom dni otvoríte Facebook alebo Instagram, obsah ktorý vidíte bol vybraný pomocou niekoľkých metód, po novom aj s pomocou umelej inteligencie.

Ako informuje portál Meta, aj umelá inteligencia rozhoduje o tom, čo sa nám vo Feede zobrazí na základe našich záľub a predchádzajúcich interakcií so sociálnou sieťou. Na základe čoho všetkého umelá inteligencia funguje? Mnohí majú aspoň aké-také povedomie o algoritmoch, ktoré sledujú aký obsah pozeráme. Sledujú aj na aký obsah reagujeme a na základe toho vedia určiť, aký obsah by sa vám mohol páčiť.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Meta momentálne uplatňuje niekoľko AI systémov, ktoré vyhodnocujú, ako so sociálnymi sieťami Facebook a Instagram pracujeme. Umelá inteligencia sa snaží predpovedať, akú hodnotu by pre vás mohol mať obsah, ktorý vám chce ukázať. Na základe toho sa snaží vybrať čo najrelevantnejšie príspevky pre vás. Napríklad ak niečo zdieľate, potom je to pre vás dostatočne zaujímavé na to, aby ste to ukázali aj vašim známym.

Umelá inteligencia si to všíma a na základe toho odhaduje pravdepodobnosť toho, či navrhovaný príspevok zdieľať budete alebo nie. AI odhaduje naše správanie na základe obrovského množstva dát, ktoré sú sčasti z behaviorálnych výskumov a sčasti založené na spätnej väzbe užívateľov.

AI navrhované príspevky

Ak chceme pochopiť úplne ako systém AI funguje a prečo nám navrhuje príspevky aké nám navrhujeme, niekedy potrebujeme mať prehľad o tom, ako podobné systému fungujú. Meta však uľahčuje užívateľom prístup k informáciám aj pomocou systémových kariet. Ide o funkciu, ktorá vám jednoduchou formou poskytne informácie o tom, ako umelá inteligencia hodnotí obsah na základe predpovedí o tom, čo by sa nám mohlo páčiť.

Zároveň Meta vylepšuje funkciu „Prečo vidíte tento príspevok?“. Po novom vám vysvetlí, prečo sa vám navrhovaný príspevok zobrazil, napríklad preto lebo sledujete kanál s podobným obsahom. Vylepšenie tejto funkcie by malo prísť na Facebook a Instagram v priebehu nasledujúcich týždňov. Do rúk tak získate nástroje, ktoré vám umožnia lepšie kontrolovať obsah, ktorý na sociálnych sieťach vidíte. Mnohí sa v minulosti sťažovali na nedostatočnú flexibilitu používaných algoritmov. Určite ste si aj vy všimli, že ak ste na Instagrame lajkli jedno video mačky, odrazu vám táto platforma neponúkala nič iné.

Na Facebooku majú užívatelia možnosť zobrazenia viacej podobných príspevkov alebo menej podobných príspevkov. Aj Facebook aj Instagram majú možnosť označiť, že o takýto príspevok nemáte záujem. Interakcia s týmito mechanizmami pomáha systémom umelej inteligencie lepšie odhadnúť o čo máte záujem a čo by vám mala do budúcna ponúkať. Aj vy tak máte voľnejšiu ruku v tom čo uvidíte.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre