Facebook aj Instagram čakajú zmeny: Takto bude vyzerať zobrazovanie príspevkov aj vo vašom profile

Facebook a Instagram už čoskoro ponúknu iné zobrazovanie obsahu na našich nástenkách. Sociálne siete sa prispôsobujú zákonom Európskej únie.

Facebook a Instagram_Europska unia
Zdroj: wikimedia.org, Vosveteit.sk

Viaceré spoločnosti v posledných mesiacoch pracujú s novými európskymi zákonmi, medzi ktoré zaradíme aj Digital Services Act. Tento zákon prejde do platnosti už 1. januára 2024. A aj veľká spoločnosť ako Meta má čo robiť, aby sa mu prispôsobila. Preto môžeme už dnes povedať, že nás čakajú väčšie zmeny pre naše profily na sociálnych sieťach ako je Facebook či Instagram. Tieto informácie o zmenách zdieľala spoločnosť Meta v tlačovej správe, pričom vieme tiež, kedy tieto zmeny prídu do platnosti. Pozrite sa aj vy, čo všetko sa zmení aj pre vás vo Facebooku alebo Instagrame a posúďte, či pôjde o zmenu k lepšiemu alebo horšiemu.

Meta má usilovne pracovať na dodržaní podmienok DSA

Nové regulácie a pravidlá zo strany Európskej únie dávajú zabrať popredným technologickým spoločnostiam. Svoje o tom vie aj Meta pod vedením Marka Zuckerberga. Tá aktuálne nasmerovala až viac ako 1000 zamestnancov, ktorí majú upravovať to, akým spôsobom fungujú ich popredné sociálne siete. Facebook a Instagram majú čakať väčšie zmeny, ktorými tieto sociálne siete budú spĺňať požiadavky Európskej únie a viac vyhovovať aj používateľom.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Facebook Instagram WhatsApp
Zdroj: Vosveteit.sk

Jednou zo zmien má byť najmä lepšia transparentnosť toho, ako sociálne siete fungujú a ako sa spracovávajú údaje používateľov. Očakávať máme aj zriadenie akejsi knižnice reklám. V nej nájdeme všetky reklamy, ktoré sa za posledný rok objavili v rámci sociálnych sietí. Používatelia sietí Facebook a Instagram sa rovnako budú môcť pozrieť aj na to, aké kritériá reklamy spĺňali a komu sa cielene zobrazovali. Čo sa ale týka reklám, tak mladí vo veku od 13 do 17 rokov už nebudú získavať reklamy, ktoré sa budú zakladať na ich aktivite v rámci sociálnych sietí. Jediným faktorom personalizácie reklám pre nich bude ich vek a poloha.

Facebook aj Instagram prinášajú chronologické príbehy či reels

Novinkou, ktorú pravdepodobne privíta aj množstvo používateľov, je chronológia pri zobrazovaní príbehov aj reels. Po novom budeme mať na výber medzi zobrazovaním tohto obsahu na základe našej nedávnej aktivity a preferencií pri používateľoch. Facebook aj Instagram teda dá používateľom možnosť sledovať príspevky bez toho, aby ich sociálne siete sledovali a personalizovali im obsah, ktorý vidia prednostne.

Facebook Instagram WhatsApp
Zdroj: Meta, Vosveteit.sk

Podľa spoločnosti Meta majú prísť tieto zmeny do platnosti už do konca mesiaca, no očakávame, že sa spoločnosť môže ešte oneskoriť. V každom prípade ide o novinky, ktoré zmenia to, ako sa pozeráme na sociálne siete. A rovnako si budeme môcť zvoliť, či sa chceme nachádzať na sociálnych sieťach v tzv. informačných bublinách.

Čo poviete na zmeny, ktoré zavedie Facebook aj Instagram? Myslíte si, že ide o pozitívny krok vpred? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre