ANDROIDAppleSpravodajstvo

Dáta ukazujú, že ľudia sú čoraz ochotnejší priplatiť si viac peňazí za kvalitný smartfón

V roku 2023 sa celkovo predalo menej smartfónov ako rok predtým, no napriek tomu sa darilo drahým zariadeniam, tých sa predalo viac, ukazujú dáta.

V roku 2023 došlo k celkovému poklesu predajov mobilných telefónov. No jedna kategória zariadení sa tomu ale vyhla. Ide o drahé telefóny nad 600$, ktorých predaj stúpol približne o 6%. Tretinu z toho tvoria ultra-prémiové telefóny s cenovkou viac ako 1000$.

Kategória drahých smartfónov tvorí o čosi menej ako štvrtinu celkového počtu predaných telefónov, avšak mobilnému priemyslu zarobila približne 60% príjmov. Za posledných 8 rokov predaj drahých mobilných telefónov vzrástol trojnásobne.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Jasným lídrom v predaji drahých mobilov je naďalej Apple. Podľa dát portálu counterpointresearch.com má podiel na trhu drahých mobilov 71%. Oproti minulému roku je to mierny pokles, a to najmä na úkor Huawei s jeho sériou Mate 60 a Samsung s Galaxy S23 a Fold5 sériou. Drahé telefóny sa čoraz viac predávajú Číne, západnej Európe, Indii a v MEA (Middle East and Africa) regióne.

Nič nenasvedčuje tomu, že by mal sektor drahých mobilov zastaviť svoj rastúci trend v budúcich rokoch.

Apple v celkovom predaji na druhom mieste

Napriek tomu, že Apple je s trhovou hodnotou takmer troch miliárd dolárov najväčšou firmou sveta, čo sa týka celkového trhového podielu, je až na druhom mieste.

Portál counterpointresearch.com uvádza na základe najnovších dostupných dát, a to za tretí kvartál roku 2023, že Apple je v trhovom podiele na druhom mieste so 16%. Za posledný štvrťrok predal celkovo 48,9 milióna smartfónov. Predbehol ho kórejský Samsung s trhovým podielom 20%, čo predstavuje 59,4 milióna predaných kusov. Nakoľko Apple má najvyššie predaje na konci roka, býva zvykom, že americká firma Samsung v štvrtom kvartáli predbehne. Nakoľko sa ale Apple zameriava iba na drahé telefóny, napriek ich nízkemu počtu, zarobí oproti konkurencií omnoho viac.

Na treťom mieste so 14% je čínska značka OPPO, ktorej zameraním sú práve mobily pre strednú a nižšiu triedu. Za kvartál OPPO predalo 42,1 miliónov mobilov. U OPPO ide o citeľný nárast, nakoľko v roku 2022 o takomto čase malo podiel len 10% s 29,5 milióna predanými kusmi.

Tesne za ním, s 41,5 milióna predanými kusmi, sa nachádza ďalšia čínska firma, Xiaomi, taktiež so 14%. Napriek tomu, že ho v rebríčku predbehlo OPPO, sa pre Xiaomi z hľadiska počtu predaných telefónov išlo o najlepší kvartál od konca roka 2021, kedy predali 45 miliónov kusov.

Piate miesto v počte predaných telefónov má predaných telefónov takmer 2x menej. Čínske Vivo v treťom kvartáli predalo 22,1 milióna smartfónov, čo činí 7% celkového podielu.

29% trhového podielu si medzi sebou delia značky mimo top päťky. Dokopy ostatné značky predali 85,8 milióna smarfónov.

Dokopy bolo na mobilnom trhu v treťom kvartáli roka 2023 predaných 299,8 milióna smartfónov.

Z týchto dát vyplýva, že ľudia sú čoraz viac ochotní zaplatiť si za vysokokvalitné zariadenia. Okrem kvality telefónu má svoj faktor pri upgrade telefónu u mnohých ľudí aj sociálny status. Taktiež sa ukazuje, že Apple, ktorý sa orientuje výhradne na drahé telefóny,  má napriek nižšiemu počtu predaných telefónov oveľa vyššie výnosy z predaja.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close