Tvrdá rana pre TikTok?! YouTube zavádza novinku, aby motivoval tvorcov krátkych videí, takzvaných „Shorts“
V najbližších dvoch rokoch plánuje platforma YouTube autorom týchto krátkych videí rozdať až 100 miliónov amerických dolárov.
Internetová video platforma YouTube plánuje ešte ráznejšie pritvrdiť v konkurenčnom boji s platformami Instagram a TikTok. Práve tieto dve konkurenčné platformy v posledných rokoch zaznamenávajú obrovský nárast najmä kvôli stále viac populárnejším krátkym videám, ktoré na trh „priniesla“ práve čínska platforma TikTok. Formát krátkych videí je však z pohľadu autorov obsahu zaujímavým konceptom a časom sa dostal aj práve na platformu YouTube, ktorá sa však na svojich konkurentov nedokáže dotiahnuť tak, ako by zrejme očakávala. Autorov videí tak plánuje v najbližších dvoch rokoch finančne odmeňovať, aby sa stala práve platforma YouTube Shorts konkurencie schopnou platformou aj na trhu s prípadnou reklamou.
TikTok je v pozore, YouTube plánuje motivovať úspešných tvorcov unikátneho obsahu
Spoločnosť YouTube len pred pár dňami vo svojom blogu informovala o tom, že v najbližších rokoch plánuje finančne podporiť úspešných tvorcov pôsobiacich na platforme YouTube Shorts. Spoločnosť konkrétne plánuje sprístupniť finančnú podporu v celkovej hodnote až 100 miliónov amerických dolárov. Finančné prostriedky budú prerozdeľované z novo vytvoreného YouTube Shorts fondu, z ktorého budú distribuované ešte v tomto a nasledujúcom kalendárnom roku.
„Každý mesiac oslovíme tisíce tvorcov, ktorých videá Shorts získali najviac sledovanosti a angažovanosti, aby sme ich za ich príspevky odmenili. Tiež požiadame týchto autorov, aby sa s nami podelili o spätnú väzbu, aby sme mohli naďalej zlepšovať náš produkt,“ uvádza spoločnosť YouTube.
Pre tvorcov obsahu na platforme Shorts môže byť motiváciou aj dostupnosť finančných prostriedkov. Spoločnosť YouTube totižto neplánuje obmedzovať prideľovanie finančných odmien iba pre autorov zapojených v Partnerskom programe platformy YouTube. Pochopiteľne, tvorcovia videí Shorts budú musieť vytvárať originálny obsah, ktorý musí dodržiavať pomerne prísne pokyny pre komunitu.
Platforma s ohlásením finančných odmien pre autorov zároveň predstavila nové vylepšenia pre Shorts, ktoré majú docieliť ešte lepšiu konkurencieschopnosť s platformami Instagram a TikTok. Presnejšie sa jedná o automatické pridávanie tituliek do videí Shorts, možnosť nahrávania až 60 sekundových klipov, pridávanie klipov z galérie smartfónu priamo do videozáznamov Shorts, či pridávanie filtrov a ďalších efektov.
Agresívnejšie pretláčanie platformy Shorts
I keď zatiaľ platforma YouTube neinformovala o konkrétnych krokoch, ako zvýšiť angažovanosť používateľov vo videách Shorts, môžeme predpokladať, že táto kategória klipov sa začne čoskoro zobrazovať omnoho viac a „agresívnejšou“ formou. V prípade prehliadania videí na platforme YouTube sa tak môže bezproblémovo stať, že časom narazíte aj na kategórie videí Shorts. V budúcnosti nie je vylúčený ani príchod externej aplikácie, výlučne určenej pre platformu YouTube Shorts.
Komentáre