Testy na ochranu spotrebiteľov odhalili vážny problém: viac ako 90% aplikácií zhromažďuje viac vašich osobných dát, než im treba
Testy na ochranu spotrebiteľov odhalili viacero problémov. Viac ako 90% aplikácií zbiera o nás dáta, a to aj také, ktoré vôbec nepotrebuje.
Od vzniku internetu bola bezpečnosť jednou z hlavných jeho otázok. Za posledné roky sa ku nám dostalo veľa vylepšení, týkajúcich sa ochrany osobných dát. Odstrániť však tento problém sa zdá byť takmer nemožné. Pravdou je, že väčšina z nás dáva aplikáciám povolenia bez toho, aby si prečítali ich podmienky. Šanghajský výbor na ochranu spotrebiteľov (SCPC) otestoval 39 obľúbených aplikácií, ktoré ponúkajú cestovné a lifesyle služby. 25 z nich žiadalo oveľa viac osobných informácií než by mali.
„Žiadajú od vás prístup ku správam a hlavne kalendáru. Jedná sa o súkromné informácie, ktoré aplikácia vôbec nepotrebuje,“ vyjadruje sa SCPC.
60% zákazníkov si do kalendára zaznačuje dôležité informácie. Keď ku nim aplikácia dostane prístup, môže si prečítať informácie, obchodné tajomstvá atď. Nerozlišuje sa, k čomu má aplikácia prístup a k čomu nie. Ďalšie aplikácie pri svojom spustení vyžadujú potvrdenie zoznamu ďalších aplikácií. Podľa expertov potom dochádza nie len k čítaniu správ, ale aj porovnávanie nášho systému a sledovaniu toho, aké aplikácie máte nainštalované a aké nie. Podľa SCPC viac ako 90% aplikácií zhromažďuje viac vašich osobných dát, než im treba.
Čo môže nastať pri úniku informácií?
Ak dostanete spamové správy, alebo hovory, je možné že vaše údaje získali práve z takejto aplikácie. Preto ak dostávame správy týkajúce sa našich aktuálnych potrieb, môže ísť o narušenie súkromia. Príkladom je to, ak je vaša žena tehotná a krátko po narodení dieťaťa začnete dostávať správy o produktoch pre novorodencov. Podľa správy o ochrane čínskych užívateľov internetu z roku 2016, obyvatelia dostali okolo 20 miliónov spamových správ a 21 miliónov hovorov.
Komentáre