Samsung z pohľadu predajov smartfónov v Európe valcuje konkurenciu. Mierne rástli ešte Xiaomi a Nokia
Samsungu sa vo východnej a v strednej Európe darí. Z pohľadu novopredaných zariadení až 40% bolo od nich, čo je 2-krát toľko ako má druhý Huawei.
Podľa posledného prieskumu trhu od spoločnosti Counterpoint, Samsungu sa darí veľmi dobre v strednej a vo východnej Európe. Kórejský gigant dosiahol medziročný rast na úrovni 21% a kvartálny 8% v segmente predaja smartfónov. Spoločnosť na prvej priečke tak dosahuje 40% podiel na trhu, ktorý je dvakrát väčší ako podiel Huawei na druhom mieste. Informáciu priniesol portál gsmarena.com.
Samsungu s v Európe darí
Konkurencia
Hlavným dôvodom úspechu Samsungu v tejto časti Európy je úspešné spustenie predaja A-série Galaxy tento rok, ktorý dosahuje 70% predaja výrobcu. Okrem toho sankcie pre Huawei umožňujú vytvoriť príležitosť pre Samsung obsadiť väčší podiel na trhu.
„Najväčším beneficientom, ktorý získal najväčší trhový podiel na úkor Huawei bola spoločnosť Samsung. Dôvodom je, že jedine Samsung dokáže ponúknuť porovnateľnú škálu smartfónov a vyplniť tak medzeru na trhu,…“ hovorí Peter Richardson, výskumník spoločnosti CounterPoint, ktorý ďalej dopĺňa: „Takmer 70% zásielok spoločnosti Samsung pochádzalo zo série A….“
Analytici ale upozorňujú na obozretnosť pre Samsung v najbližších kvartáloch v Číne, kde mu konkurujú najmä agresívne čínske značky. Napríklad Xiaomi prebehol Apple na tretej priečke. Oppo, Vivo a Realme hľadajú takisto priestor pre rozšírenie na trhu nakoľko spotrebitelia z východnej Európy uprednostňujú kúpu lacnejších smartfónov. Tu ponúkajú čínski výrobcovia bohaté portfólio.
Okrem toho predaj smartfónov v Číne stagnuje niekoľko kvartálov a výrobcovia ako Huawei, Vivo, OnePlus, Realme a Xiaomi hľadajú nové trhy pre svoj rast.
Komentáre