Bezpečnosť

POZOR: Slovenská pošta upozorňuje na podvod! Podvodníci sa skrývajú za túto nenápadnú, hoci nebezpečnú SMS správu!

Slovenská pošta upozorňuje na novú vlnu podvodných SMS správ. Ide o podvod, nič neplaťte!

Internetoví podvodníci patria medzi veľmi vynaliezavých ľudí. Častokrát hľadajú nové metódy, ako získať prospech na úkor nič netušiacich obetí.

Pomaly, ale isto sa blížime k záveru roku a e-shopom sa hrnú objednávku. Nie je ničím nezvyčajným, ak si balík nevyzdvihneme priamo na predajni a necháme si ho doručiť domov. Mnohí z nás pritom nakupujú aj zo zahraničia, kde častokrát platia iné podmienky doručenia balíka, ako je bežné. A to sa práve snažia podvodníci zneužiť.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ďalšia podvodná SMS!

Slovenská pošta upozorňuje na rozmáhajúci sa smishing, kedy útočníci rozosielajú podvodné SMS správy s jediným cieľom, získať od adresáta správy peniaze. Mnohí z nás pri nákupe zo zahraničia stále nie sú v obraze, ako fungujú colné poplatky. A to je práve kameňom úrazu. V podvodnej správe útočníci žiadajú od obete, aby zaplatila colný poplatok. Ako takáto SMS vyzerá, sa môžete pozrieť nižšie.

Podvodna SMS colny poplatok_slovenska posta
Zdroj: Slovenská pošta

Potom, ako kliknete na URL odkaz v SMS, tak sa vám otvorí falošná webová stránka, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako stránka Slovenskej pošty. V skutočnosti ide ale o dobre spracovaný podvrh. Odhaliť, že ide o falošnú stránku, môžete pomocou URL adresy, ktorá je už na prvý pohľad nezvyčajnou.

Hackeri následne od vás žiadajú vyplnenie kontaktných informácií vrátane údajov z bankovej karty. Ako tieto informácie vyplníte, tak prakticky odovzdáte vašu bankovú kartu podvodníkom, ktorí môžu zrealizovať online platbu bez vášho vedomia. Vám následne zostanú len oči pre plač a prázdny bankový účet.

Ako sa vyhnúť tomuto typu podvodu?

Vo všeobecnosti platí, že pošta, kuriérske služby, ale ani banky nežiadajú od svojich zákazníkov platby týmto spôsobom. Ak je potrebné niečo uhradiť, tak jedine do rúk kuriérovi pri prevzatí zásielky alebo zamestnancovi inštitúcie priamo na pobočke. V inom prípade ide o podvod.

„Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.“, prízvukuje Slovenská pošta.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close