Najčastejšie formy digitálneho marketingu. S ktorým sa stretávate najčastejšie?

gmail aliasy
Zdroj: unsplash.com (Solen Feyissa), úprava: Vosveteit.sk

História digitálneho marketingu siaha až do začiatkov 90. rokov minulého storočia a odvtedy nástupom nových technológií prešiel výraznými zmenami. Nižšie vám prinášame prehľad tých najrozšírenejších foriem marketingu, s ktorými sa môžeme stretnúť v súčasnom svete.

Prečo digitálny marketing?

Odpoveď je veľmi jednoduchá, dostupnosť a možnosť presnejšieho zacielenia toho správneho publika.

Odoberaj Vosveteit.sk cez Telegram a prihlás sa k odberu správ

Webstránky

Webstránky, tak to je základ internetu v podstate od jeho vzniku. Určite aj vy navštevujete každý deň desiatky webstránok, viac alebo menej špecializovaných. Webstránky pritom môžeme rozdeliť v širšom zmysle na dve veľké skupiny, komerčné a nekomerčné.  Komerčné sú napríklad online obchody a nekomerčné predstavujú tie ostatné webstránky. V užšom zmysle slova môžu byť komerčnými stránkami aj špecializované webstránky s vybranými tématikami, ktoré vytvárajú priestor pre kontextovú reklamu. Inými slovami sú tématické webstránky vhodné na propagáciu príbuzenských produktov. Jedna z najčastejších foriem reklám sú bannery alebo takzvané PR články. Platí tu pravidlo, že čím je webstránka špecializovanejšia, tým lepšie je reklamu zacieliť a aplikovať na príbuzenské produkty.

Email marketing

Ďalším bežným reklamným kanálom je e-mail, resp. elektronická pošta, ktorá postupne nahrádza tú klasickú. V tomto prípade však treba odlíšiť reklamu a spam, teda nežiadúce reklamy. Opäť  treba vychádzať z toho, že ak má byť tento druh reklamy efektívny, tak musíme poznať svoje cieľové publikum. Napríklad, väčšina e-shopov dnes systematicky zbiera e-mailové adresy svojich zákazníkov, kde je predpoklad, že ak raz zakúpili nejaký druh produktu, tak v budúcnosti by mohli mať  opäť záujem o obdobný produkt alebo príslušenstvo. Inými slovami, e-mailový marketing umožňuje efektívne zacieliť reklamu pod podmienkou, že poznáme, kto sa na opačnej strane nachádza.

Sociálne siete

Facebook, Twitter, Azet či iné sociálne siete. Kto by ich nepoznal. V súčasnosti sociálne siete patria k najrozšírenejším komunikačným a reklamným kanálom, ktoré slúžia na distribúciu informácií. Trávime na nich  desiatky hodín týždenne, a práve preto sú jedným z najdôležitejších marketingových nástrojov  súčasnosti. V rámci sociálnych sietí je možné využívať textovú reklamu, videoreklamu alebo kombináciu hier, kde sú produkty ukryté. Hlavnou výhodou je, že nepotrebujete mať k dispozícii databázy používateľov, nakoľko nimi disponujú prevádzkovatelia týchto sietí. Vy už len nastavíte reklamu a určíte, ktorým užívateľom a kedy sa má zobraziť.

Mobilný marketing

Smartfóny sú dnes v podstate súčasťou života každého z nás. Máme ich pri sebe v podstate 24 hodín a kontrolujeme ich niekoľko krát denne. Práve to je jeden z dôvodov prečo sa v súčasnosti marketéri sústreďujú na telefóny. Reklamy ukrývajú do aplikácií a hier alebo  priamo oslovujú zákazníkov cez SMS správy alebo e-maily. V rámci mobilného marketingu netreba zabudnúť ani na telemarketing, s ktorým sa stretol už hádam každý z nás. Určite to poznáte, jedná sa totiž o priame a interaktívne oslovovanie možných zákazníkov a fungujú  na princípe priameho predaja produktov. Jedná sa o metódu, ktorá je väčšinou doplnkovou formou podpory predaja vybraných produktov.

Stretávate sa aktívne s iným druhom digitálneho marketingu? Dajte nám o ňom vedieť.

Zdroj: vlastný, obrázky: Pixabay.com

Prihlás sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre