Meta zvažuje, že spoplatní Facebook a Instagram. Kto každý bude platiť za prístup k sociálnym sieťam?

Spoločnosť Meta údajne zvažuje, že ponúkne používateľom možnosť predplatného na Facebooku a Instagrame.

Facebook predplatne
Zdroj: nadia_if / shutterstock.com a rafapress / shutterstock.com, úprava Vosveteit.sk

Možno si ešte pamätáte na časy, kedy sme za softvér, hry či aplikácie platili iba jedenkrát. Dnes firmy čoraz častejšie predávajú svoje produkty ako služby, ktoré sú spoplatnené na mesačnej báze. Zdá sa, že rovnaký model monetizácie svojej služby, sa chystá zaviesť aj najväčšia sociálna sieť, Facebook, informuje portál theverge.com. Rovnako by malo prísť aj k spoplatneniu Instagramu.

Portál s odvolaním sa na The New York Times uvádza, že Meta má v pláne zaviesť predplatné pre používateľov Facebooku a Instagramu naprieč Európskou úniou. Čo nás bude ale tento špás stáť, aktuálne nevieme. No špekuluje sa o cenovke okolo 10 dolárov/mesiac. Zároveň treba uviesť, že nie sú známe ani podrobnosti, kedy by malo prísť k spoplatneniu sociálnych sietí.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ak by sa informácie zverejnené portálom potvrdili, tak by išlo o prvý prípad, kedy by sa Meta odklonila od svojho štandardného modelu bezplatnej platformy, ktorej monetizácia je založená na personalizovanej reklame a zbere dát.

Hlavnou výhodou predplatného by malo byť, že dáta používateľov zostanú súkromnými a používatelia sa zároveň vyhnú všade prítomnej reklame. Treba ale doplniť, že Meta ponechá aj bezplatný prístup k sociálnym sieťam, no s reklamami. Možnosť bez reklám pre európskych používateľov by znamenala jeden z najvýznamnejších rozdielov medzi prístupom spoločnosti k európskym a americkým používateľom.

Spoločnosť týmto krokom má reagovať na meniacu sa legislatívu v EÚ, ktorá sa dotýka ochrany osobných údajov a reklám. Meta verí, že ak ponúkne Európanom platenú alternatívu, tak to bude stačiť na to, aby sa spoločnosti vyhýbali miestne regulačné úrady. Nezodpovedanou otázkou ale zostáva, ako budú na takýto krok reagovať regulačné orgány.

V súčasnosti Meta bojuje s viacerými regulačnými orgánmi, ktoré pôsobia na území EÚ v súvislosti s údajným porušovaním súkromia z jej služieb na sledovanie reklám a prenosov údajov. Len pre pripomenutie, Írska komisia pre ochranu údajov v nedávnej minulosti udelila spoločnosti Meta pokutu vo výške 1,3 miliardy dolárov za prenos údajov európskych používateľov do USA.

Mimochodom, k Facebooku v Európskej únii mesačne pristupuje približne 255 miliónov používateľov, zatiaľ čo k Instagramu 250 miliónov.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre