Google mení pravidlá zobrazovania výsledkov vyhľadávania k lepšiemu
Google je bezpochyby dominantným vyhľadávačom nie len v našich končinách, ale vo väčšine regiónov sveta. Preto zmeny, ktoré spoločnosť najnovšie zavádza ovplyvnia väčšinu z nás.
Google mení pravidlá zobrazovania výsledkov vyhľadávania
Spoločnosť Google prostredníctvom sociálnej siete Twitter oznámila, že mení pravidlá výsledkov vyhľadávania. Po novom, spoločnosť v rámci výsledkov nebude zobrazovať na TOP pozíciách jeden zdrojvo väčšine prípadoch viackrát ako raz.
Have you ever done a search and gotten many listings all from the same site in the top results? We've heard your feedback about this and wanting more variety. A new change now launching in Google Search is designed to provide more site diversity in our results….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) June 6, 2019
Čo to znamená pre používateľov? Používatelia vyhľadávača Google tak dostanú širšie spektrum zdrojov na nimi hľadaný výraz. Po novom by sa tak nemali stávať situácie, že v TOP pozíciách vo výsledkoch nájdeme jeden alebo dva opakujúce sa weby. Zároveň táto zmena algoritmu pomôže menším webstránkam, ktoré sa doteraz zobrazovali na nižších pozíciach, aby dostali svoj obsah širšiemu spektru ľudí ako tomu bolo doposiaľ.
This site diversity change means that you usually won't see more than two listings from the same site in our top results. However, we may still show more than two in cases where our systems determine it’s especially relevant to do so for a particular search….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) June 6, 2019
Neprehliadni
Spoločnosť Google tieto zmeny zavádza na základe spätnej väzby od používateľov vyhľadávača. Google zároveň dodáva, že sa nejedná o „zmenu“ rankingu webov, ale len nebude zobrazovať toľko ďalších stránok z rovnakého zdroja. Druhým dychom však dodáva, že ak algoritmus aj napriek zmene pravidiel vyhodnotí, zobrazenie výsledku vyhľadávania z rovnakého zdroja za najrelevantnejší, tak sa môže zobraziť jeden zdroj viackrát.
Komentáre