Spravodajstvo

Google konečne obmedzí dosah obsahu, ktorý je vytvorený cez AI a je len návnadou na kliknutie

Google ohlásil, že upravuje výsledky vyhľadávania vo vyhľadávači. Obmedzí dosah nekvalitného obsahu, ktorý je často vytvorený cez AI pre vyhľadávače a nie pre ľudí. Bude sa zobrazovať na horších pozície.

Google vo svojom novom blogu oznámil naozaj veľké novinky. Najnovšie upozorňuje na to, že robí kľúčové zmeny, aby zlepšil výsledky vyhľadávania s cieľom, aby boli užitočnejšie pre používateľov. Veľa používateľov sa sťažovalo na výskyt nekvalitného obsahu a spamových webových stránkach vo výsledkoch vyhľadávania. Google sa preto pokúša o zmenu, ktorou to chce napraviť.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Prečo je však táto aktualizácia tak dôležitá? Ľudia dennodenne vyhľadávajú odpovede na najrôznejšie otázky, či vyhľadávajú to, čo ich aktuálne zaujíma alebo to, čo im práve napadlo. Každopádne, ak už je ich otázka či výraz, ktorý chcú vyhľadať hocijaký, zaslúžia si dostať čo najlepšie a najviac užitočné informácie k danej téme. Nie ale vždy sa to podarí. To je dôvod, prečo Google vylepšuje algoritmus, ktorý zobrazuje výsledky vyhľadávania.

„Vykonávame algoritmické vylepšenia našich základných systémov hodnotenia, aby sme zaistili, že na webe zobrazíme najužitočnejšie informácie a znížime výskyt neoriginálneho obsahu vo výsledkoch vyhľadávania.“, uvádza Google v tlačovej správe.

To ale nie je jediná zmena, ktorú Google oznámil. Zavádza aj nové pravidlá pre spam. Čo to ale znamená? Spoločnosť Google novými pravidlami obmedzí dosah pre obsah, ktorý vykazuje menšiu kvalitu. Ide napríklad o už neaktuálne alebo spamové stránky, ktoré sa umiestňovali pomerne vysoko vo výsledkoch vyhľadávania.

Zredukovanie neužitočného obsahu

Už od roku 2022 sa spoločnosť Google snaží zredukovať neužitočný obsah. Vedomosti, ktoré sa podarilo spoločnosti doposiaľ nadobudnúť, Google pretavil do veľkej aktualizácie algoritmov. Vylepšili systém, ktorý má za úlohu hodnotiť užitočnosť webových stránok, vďaka nemu vie lepšie identifikovať, či je stránka užitočná alebo nie. Napríklad dokáže odhaliť, či stránka bola účelovo vytvorená pre vyhľadávač namiesto pre ľudí.

„Webové stránky, ktoré majú svoj vlastný skvelý obsah, môžu niekedy hostiť aj obsah nízkej kvality poskytovaný tretími stranami s cieľom zarobiť na dobrej povesti hostiteľskej lokality.“ uvádza spoločnosť Google.

Pre lepšiu predstavu si predstavte spravodajský web, na ktorom nájdeme článok tretej strany, ktorý propaguje nejakú službu, no obsah nemá pridanú hodnotu. Prevádzkovateľa rôznych služieb umiestňujú svoje články s odkazmi vedúcimi na svoje weby, aby ovplyvnili svoje pozície vo vyhľadávačoch pričom často nekladú dôraz na to, čo je obsahom článku. Google práve proti takýmto praktikám chce zakročiť a bude tento typ obsahu pokladať za spam a nie za dôveryhodný obsah s pridanou hodnotou.

Google zakročí proti automatizovanému obsahu bez pridanej hodnoty

Metódy, ktoré sa používajú na vytváranie obsahu sú naozaj rôzne a nedá sa úplne s určitosťou povedať, či je nejaký obsah vytvorený čisto automaticky alebo nie. Avšak vďaka novej aktualizácii, by sa mali do popredia dostať práve stránky, ktoré majú pre používateľa tú najlepšiu a najužitočnejšiu odpoveď na otázku, ktorú sa pýtal. Ľudom, by sa nemali ukazovať v popredí stránky, ktoré majú naozaj mizernú mieru užitočnosti.

Google vysvetľuje, že prevádzkovatelia webov často vytvárajú automatizovaný obsah na generovanie ďalšieho a ďalšieho obsahu s cieľom, aby ovplyvnili výsledky vyhľadávania, no samotný článok nemá pridanú hodnotu. Tento obsah často predstiera, že má odpoveď na otázku, ktorú sa používateľ pýta, v skutočnosti ale nemá. Práve proti takýmto webom chce spoločnosť zakročiť.

„Umožní nám to podniknúť kroky na viacerých typoch obsahu s malou alebo žiadnou hodnotou vytvorenou vo veľkom rozsahu, ako sú stránky, ktoré predstierajú, že majú odpovede na obľúbené vyhľadávania, ale neposkytujú užitočný obsah.“, vysvetľuje Google, proti akým stránkam chce zakročiť.

Zneužitie domény s vypršanou platnosťou

Niekedy sa v praxi stretávame s tým, že domény, ktorým vypršala platnosť, sú neskôr odkúpené avšak noví majitelia ich využívajú na úplne iné účely, hoci sa tvária, že ide o pôvodný web. Tým pádom sa vedia umiestniť vo výsledkoch vyhľadávania vyššie, čo je pre nich síce naozaj veľmi dobré, no pre používateľov to byť tak nemusí. Používatelia si môžu aj naďalej myslieť, že stránka naďalej funguje a ten nový obsah je súčasťou pôvodného webu. Pre lepšiu ilustráciu si predstavte napríklad spravodajský web, ktorý ukončil činnosť, no nový vlastník domény na danej URL adrese už neponúka spravodajský obsah, ale predáva len reklamné články. Vzhľadom na históriu doménu a jej autoritu, dosahoval lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávanie, to ale už nebude možné.

Vlastníci stránok majú necelé 2 mesiace na to, aby urobili potrebné zmeny, keďže nové pravidlá nadobudnú účinnosť 5. mája. 2024.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close