Google Chrome začne už čoskoro s filtrovaním otravných dlhých reklám pred, či v strede videa
Nové štandardy by mali byť v prehliadači Google Chrome, ako aj iných službách od Google, zavedené už 5. augusta
Používatelia najpopulárnejšieho internetového prehliadača Google Chrome sa už o pár mesiacov môžu tešiť na ďalšie zmeny v blokovaní reklám, ktoré bude opäť nahrávať do kariet bežným používateľom. Vývojári si tentokrát posvietili na otravné dlhotrvajúce reklamy zobrazujúce sa pred videom, či počas videa. Zavedenie nových pravidiel, za ktorými stojí „Koalícia za lepšie reklamy“ (pozn. redakcie: Coalition for Better Ads), by malo nastať už 5. augusta 2020.
Odstránená bude trojica najrušivejších reklám
Nové normy Koalície za lepšie reklamy zahŕňajú 3 najotravnejšie typy reklamy, ktoré sa vyskytujú pri prezeraní videoobsahu na internete. Otravné typy reklám na nás totižto skáču pred, počas, či po dopozeraní videa a to aj v prípade, ak dané video nie je dlhšie ako 8 minút. Nové nariadenia by mali dať takýmto reklamám, poprípade priamo webom s takouto reklamou, úplnú stopku.
Aké typy reklám budú automaticky blokované?
Dlhé reklamy, či skupiny reklám pred videom, ktoré sú dlhšie ako 31 sekúnd a zároveň sa nedajú preskočiť po 5 sekundách.
Reklamy v strede videa s ľubovoľným trvaním výrazne narúšajú pozeranie daných videí.
Obrázkové alebo textové reklamy, ktoré sa zobrazujú pred oknom prehrávaného videa a ktoré sú zároveň v 1/3 okna prehrávača, poprípade zaberajú viac ako 20 percent z plochy samotného videa.
Neprehliadni
Koalícia za lepšie reklamy apeluje na majiteľov webov, aby zo svojich stránok do 4 mesiacov odstránili vyššie spomínané závadné reklamy. Oficiálne zavedenie nových pravidiel plánuje spoločnosť Google už 5. augusta 2020 a to naprieč všetkými svojimi službami, ktoré sú aktuálne v rozpore s najnovšími nariadeniami.
Komentáre