Fungovanie obchodu Temu sa v Európe zásadne zmení, rozhodla Európska komisia. Čo všetko sa zmení?!

Online obchod Temu sa musí prispôsobiť prísnejším pravidlám, rozhodla Európska komisia. Zmeny prídu už do niekoľkých mesiacov.

Online obchod Temu sa musí podriadiť prísnejším pravidlám
Zdroj: Unsplash (Christian Lue), Wikimedia (Temu), Úprava: Vosveteit.sk

Európska komisia udelila online obchodu Temu označenie “veľmi veľká online platforma(VLOP) v rámci Zákona o digitálnych službách.  

Online obchod Temu používa v priemere viac ako 45-miliónov užívateľov mesačne. Znamená to, že spadá do kategórie veľmi veľkej online platformy a odteraz musí online obchod spĺňať najprísnejšie podmienky vyplývajúce zo zákona. Na prispôsobenie sa Zákonu o digitálnych službách má platforma štyri mesiace. Znamená to, že od septembra tohto roku pre ňu začnú nové pravidlá platiť.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ako sa zmení Temu?

Lenže čo to pre Temu znamená? Platforma musí zabrániť ponúkaniu a predaju falzifikátov, nebezpečných alebo ilegálnych produktov či tovaru, ktorý porušuje duševné vlastníctvo. Obchod Temu zároveň musí vykonať vyšetrovanie a podať komisii hlásenie v dobe najviac 4 mesiacov od rozhodnutia komisie. Následne musí Temu vykonať ešte jedno vyšetrovanie po roku.  

Internet v Europe
Zdroj: Alex Verrone / Shutterstock.com

Temu zároveň musí zaviesť efektívne opatrenia, ktoré poslúžia na odvrátenie vyššie spomínaných rizík, teda predaju alebo ponuke falzifikátov, nebezpečných produktov, ilegálnych produktov, či predaj zakázaných produktov. Spoločnosť môže napríklad vytvoriť lepšie užívateľské rozhranie, ktoré pomôže užívateľom jednoduchšie nahlasovať podozrivý alebo zakázaný tovar. Zároveň môže spoločnosť investovať do lepšej moderácie obsahu. Okrem toho musí Temu zabezpečiť fyzickú a psychickú ochranu neplnoletých užívateľov.  

Do ochrany spadá aj zákaz predaja produktov, ktoré nie sú určené užívateľom s vekom menším ako 18 rokov. To môže Temu dosiahnuť napríklad implementovaním prísnejších mechanizmov na kontrolu veku.  

Zároveň Temu musí verejne publikovať knižnice všetkých reklám, ktoré sa na stránke zobrazujú. K verejne dostupným dátam musia dať prístup aj výskumníkom vrátane tých, ktorých určili koordinátori digitálnych služieb. Internetový obchod zároveň musí spĺňať podmienky transparentnosti, medzi ktoré patrí publikovanie správ o transparentnosti, rozhodnutí o moderovaní obsahu či správy o rizikách a výsledkoch auditu.  

Temu sa bude musieť prispôsobiť

Zákon o digitálnych službách a Zákon o digitálnych trhoch sú dva zákony, ktoré pred pár mesiacmi prijala Európska únia. Ich účelom je zmeniť fungovanie európskeho online priestoru. Aj menej IT zdatný človek už isto počul o Facebooku, Googli, Amazone alebo Apple či iných. Ide o gigantické spoločnosti, ktoré voláme Big Tech. Tieto spoločnosti narástli do takých rozmerov, že sa stalo pre nich nesmierne jednoduché nebrať ohľad na iné spoločnosti a potlačiť prípadnú konkurenciu.  

Tieto dva zákony spoločnostiam obmedzujú neprimerane propagovať vlastné produkty alebo služby a zároveň aj upravujú, ako môžu všetky, nielen tie veľké, spoločnosti pracovať s dátami užívateľov. V rámci týchto zákonov sa napríklad spoločnosť Apple musela “otvoriť” a napríklad na zariadeniach iOS povoliť inštaláciu aplikácií aj z iného zdroja ako App Store. To je ale len jedna zo zmien, ktoré musela nielen spoločnosť Apple vykonať.  

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre