Android pravdepodobne dostane jednu z najnovších a zo strany používateľov najžiadanejších funkcií z iOS
Vydá sa spoločnosť Google cestou Apple, alebo bude jej verzia anti-tracking možnosti miernejšia?
Google zvažuje vývoj anti-tracking možnosti pre budúce verzie Androidu. Funkcia bude podobná ako v prípade zariadení Apple, ktoré možnosť anti-tracking funkciu priniesli verziou iOS 14.3, píše portál Engadget.
Funkcia anti-tracking by mala podľa aktuálnych informácií zabrániť nechcenému odosielaniu dát webovým stránkam, alebo aplikáciám, zo strany používateľov. Zároveň odstraňuje reklamy, ktoré fungujú na princípe zberu užívateľských dát, ak to používatelia nepovolia. Google sa však pravdepodobne pokúsi ísť menej prísnou cestou než Apple, aby si spoločnosť neodohnala svojich reklamných partnerov.
Apple sa totiž snaží presadiť úplnú transparentnosť dát, ktoré aplikácie sledujú a zbierajú. V operačnom systéme iOS (pozn. redakcie: v najnovšej verzii) Apple od vývojárov vyžaduje, aby si vypýtali od užívateľov povolenie, aby mohli zbierať dáta. Až potom získajú prístup k špeciálnemu kódu, ktorý umožní sledovať aktivitu užívateľa naprieč rôznymi aplikáciami, webstránkami a podobne. Toto povolenie zároveň umožní užívateľom dostávať reklamy, ktoré sú pre nich relevantné.
Apple mal v pláne tento spôsob kompletne implementovať už vo verzii 14.3, avšak rozhodol sa dať vývojárom viac času na prispôsobenie svojich aplikácií pričom dnes pri aktualizácii aplikácií, musia vývojári už doplniť potrebné údaje. Nie všetci ale s týmto rozhodnutím súhlasia. Príkladom môže byť napríklad spoločnosť Facebook, ktorá varovala vývojárov, že toto rozhodnutie môže potopiť zisky aplikácií z reklám. Zároveň tieto zmeny napadla prostredníctvom upozornení a požiadala používateľov, aby súhlasili s monitorovaním. Sociálna sieť preto začala zobrazovať používateľom iPhone zariadení ďalšie okno za akým účelom zbiera údaje a ako sú využívané. Rovnako spoločnosť doplnila, že odmietnutie povolení sledovania neobmedzí počet reklám v aplikácii, len nebudú tak dokonalo prispôsobené.
Čo prinesie Google?
O plánoch spoločnosti Google sa zatiaľ veľa nevie. Je ale pravdepodobné, že spoločnosť nebude od vývojárov vyžadovať rovnaké povolenia ako spoločnosť Apple. Je možné, že sa Google vydá cestou svojho open-source projektu Privacy Sandbox, ktoré eliminuje súbory cookie tretích strán, zatiaľ čo stále umožní personalizované reklamy. Privacy Sandbox sa zameriava reklamami na skupinu ľudí, namiesto toho, aby personalizované reklamy ponúkala každému individuálne.
Neprehliadni
Spoločnosť Google sa pravdepodobne vyberie touto cestou. Jej cieľom je momentálne nájsť balans medzi súkromím, ktoré požadujú spotrebitelia a finančnými potrebami vývojárov a reklamných spoločností. Google má podľa zdrojov záujem na udržiavaní svojich reklamných partnerov. Podľa informácií Google zarobilo za posledné roky na reklamách viac ako 100-miliárd dolárov.
Komentáre