Spravodajstvo

Na európskom trhu so smartfónmi rastú hráči, o ktorých sme v minulosti moc nepočuli, ukazujú čísla

V Európe sa v roku 2021 dramaticky zmenil trh so smartfónmi. Rástli najmä menší hráči, ukazujú dáta spoločnosti strategyanalytics.com.

Trh so smartfónmi v posledných rokoch prešiel renesanciou. Dôvodov, prečo sa tak dialo, je viacero. Dva najvýznamnejšie z nich sú však úpadok spoločnosti Huawei, ktorý bol zapríčinený sankciami zo strany USA, a druhým je pandémia COVID-19.

Nie v tak dávnej minulosti sme vám priniesli správy, kde sme sa venovali slovenskému trhu so smartfónmi. Štatistiky ukázali, že aj naďalej dominuje Samsung, ktorý však zaznamenal mierny pokles trhového podielu. Na opačnej strane zas rástol Apple, ale aj čínske Xiaomi. Zaujímavosťou bolo, že po prvýkrát sa v štatistikách najväčších predajcov smartfónov objavila aj spoločnosť Realme. Treba však uviesť, že jej trhový podiel naprieč našim regiónom je aktuálne zanedbateľný.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Čínski výrobcovia smartfónov naberajú na sile

Najnovšie čísla spoločnosti strategyanalytics.com ukazujú, že trh so smartfónmi v Európe sa mení. Celkovo bolo naprieč Európou predaných v roku 2021 o 3% viac smartfónov, ako tomu bolo rok predtým. Pri pohľade však na najväčších predajcov smartfónov, darilo sa najmä menším hráčom, ktorí naprieč Európou nie sú tak známymi.

Dominantou spoločnosťou je aj naďalej Samsung, ktorý pokryl 29% trhu. Pri medziročnom porovnaní, kórejský gigant predal o 1% menej smartfónov. Darilo sa však americkému Apple, ktoré pokrylo 23% celkového dopytu. Spoločnosť podľa publikovaných správ predala o 11% smartfónov viac, ako tomu bolo rok predtým. Pochváliť sa dobrými číslami môže aj Xiaomi, ktoré predalo o 33% telefónov viac. Rovnako treba povedať, že každý 5. predaný telefónov naprieč Európou, bol telefón s logom Xiaomi.

Prejdime však ku skokanom, ktorým sa podarilo rásť najdynamickejšie. Ide o Oppo, ktoré predalo o 77% smartfónov viac, ako tomu bolo v roku 2020. Celkovo sa spoločnosti podarilo pokryť 5% európskeho dopytu. Prvú päticu uzatvára Realme, ktoré síce pokrylo len 3% dopytu, ale pri pohľade na rast predajov smartfónov, spoločnosť predala o 548% smartfónov viac ako rok predtým.

„Správne marketingové stratégie, diverzifikované portfólio produktov, kompetentné špecifikácie pri agresívnych cenách pomohli značke dosiahnuť tento rast na európskom trhu tak skoro.“ Hovorí Yiwen Wu zo spoločnosti Strategy Analytics na margo úspechu spoločnosti Realme.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close