Canalys: „V Európe, ktorá je kľúčovým trhom pre Huawei, spoločnosť predala o -25% zariadení menej“.
Nepriaznivú situáciu, v ktorej sa ocitol Huawei, využila hlavne spoločnosť Xiaomi
Spoločnosť Canalys zverejnila štatistiky predajov smartfónov za 3. kvartál tohto roka, ktoré potvrdili už predtým zverejnené štatistické reporty ďalších spoločností. Zo zverejnených dát vyplýva, že trh so smartfónmi sa pomaly, ale isto zotavuje. Nie však každý výrobca má dôvod na radosť.
348-miliónov predaných zariadení
Celkovo bolo podľa spoločnosti Canalys predaných za uplynulý kvartál 348 miliónov smartfónov, čo predstavuje v medzikvartálnom porovnaní tohto a minulého roka pokles na úrovni 1%. Nižšie na grafe môžete vidieť vývoj predaja smartfónov od roku 2017 po súčasnosť.
Pri pohľade na štatistiky najväčších výrobcov, najviac sa darilo spoločnosti Samsung, ktorá je aktuálnym lídrom. Kórejský gigant celkovo predal 80,2 milióna smartfónov. Druhým najväčším predajcom smartfónov na svete je čínsky Huawei, ktorého na tejto priečke udržali hlavne predaje v domácej Číne. Len pre zaujímavosť, Huawei v západnej Európe predal o -32% zariadení menej ako tomu bolo v minulom roku za 3. kvartál. Celkovo spoločnosť predala 51,7 milióna zariadení. Huaweiu na krk však dýcha spoločnosť Xiaomi, ktorá predala 47,1 milióna zariadení. V medziročnom porovnaní kvartálov, ide o rast predajov v objeme +42%. Spoločnosť Apple sa umiestnila ako 4. najväčší predajca smartfónov na svete so 43,2 miliónmi predaných zariadení. Druhým dychom však treba dodať, že k „horšiemu“ výsledku bezpochyby prispelo aj neskoršie predstavenie novej produktovej rady smartfónov iPhone 12. Prvú 5. uzatvára spoločnosť Vivo, ktorá podrástla o +6%.
Pozrite si podrobné štatistiky
Nižšie si môžete pozrieť podrobné štatistiky predajov najväčších výrobcov smartfónov na svete vrátane porovnania predajov za 3. kvartál minulého roka.
Výrobca | Q3 2020 Dodávky (v miliónoch) | Q3 2020 trhový podiel |
Q3 2020 Dodávky (v miliónoch) Neprehliadni
Ako môžeš skontrolovať, či máš v mobile škodlivú aplikáciu? O tejto funkcii telefónu vie len málokto
|
Q3 2019 trhový podiel | Rozdiel v porovnaní s 3 kvartálom 2019. |
Samsung | 80.2 | 23.0% | 78.9 | 22.4% | +2% |
Huawei | 51.7 | 14.9% | 66.8 | 19.0% | -23% |
Xiaomi | 47.1 | 13.5% | 32.5 | 9.2% | +45% |
Apple | 43.2 | 12.4% | 43.5 | 12.3% | -1% |
Vivo | 31.8 | 9.1% | 30.1 | 8.5% | +6% |
Ďalší | 94.0 | 27.0% | 100.6 | 28.6% | -7% |
Celkovo | 348.0 | 100.0% | 352.4 | 100.0% | -1% |
Poznámka: Percentá nemusia spolu dávať presne 100% z dôvodu zaokrúhľovania Zdroj: Canalys estimates (sell-in shipments), Smartphone Analysis, October 2020 |
„Spoločnosť Xiaomi svojou aktívnou politikou, dokázala nahradiť dodávky spoločnosti Huawei svojimi zariadeniami,“ uviedol analytik Mo Jia. „V 3. kvartáli existovala symetria, pretože Xiaomi predalo o 14,5 milióna viac smartfónov, zatiaľ čo Huawei stratil 15,1 milióna. V Európe, ktorá je kľúčovým trhom pre Huawei, poklesli dodávky o -25%, zatiaľ čo spoločnosti Xiaomi predala o 88% viac zariadení. Spoločnosť Xiaomi riskovala stanovenie vysokých výrobných cieľov, ale tento krok sa vyplatil…“
Komentáre