YouTube začne zobrazovať menej reklám, no má to háčik. Táto zmena sa nebude každému páčiť

Ak pozeráte YouTube videá na televízore, tak vás čaká zmena, ako často budete vidieť reklamy a ako dlho.

YouTube titulka
Zdroj: Luca Lorenzelli / shutterstock.com

Pri pozeraní YouTube videí nám vedia takúto činnosť naozaj znepríjemniť reklamy. Hlavne v tomto období okolo novembra a decembra, keďže je to akurát obdobie okolo Vianoc a podniky chcú svoje produkty zviditeľniť. Reklám je v súčasnosti viac a sú aj viac agresívne. Existuje však aj YouTube Premium, funguje tak, že zaplatíte predplatné a pri pozeraní videí vám už nevyskakujú reklamy. YouTube si uvedomuje, že počet reklám je pomerne vysoký a snaží sa počet týchto reklám znížiť.

YouTube nedávno ukončil test práve so zobrazovaním reklamy na televízoroch, resp. zariadeniach s veľkou obrazovkou. Najnovšie oznámil, ako sa zmení skúsenosť so zobrazovaním reklamy pre týchto používateľov. Cieľom novej stratégie je poskytnúť divákom lepší zážitok zo sledovania videí, aby bolo sledovanie videa plynulejšie. Už v septembri platforma začala niektorým používateľom ukazovať menej reklám, no trvali o niečo dlhšie.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Používateľ mal o 29% dlhšiu dobu pozerania videa pred tým, ako sa spustila ďalšia reklama“ , uviedol Google.

Ako upozorňuje portál Androidauthority.com, YouTube tento test na obmedzenom počte používateľov, zavádza najnovšie do praxe. To znamená, že hoci sa budete môcť stretnúť s dlhšími reklamami, no po ich skončení, bude dlhšie trvať, kým sa objavia ďalšie. Treba ale zdôrazniť, že hovoríme o reklame, ktorá sa zobrazuje na televízore v aplikácii.

„Pokiaľ ide o dlhý obsah na televíznych obrazovkách, 79 % divákov by uprednostnilo zoskupené videoreklamy namiesto ich častejšieho zobrazenie.“, uviedol Google.

Okrem iného, používateľov čaká ďalšia menšia zmena. V pravej dolnej časti obrazovky sa zobrazí odpočet. Odpočet signalizuje koľko sekúnd bude ešte trvať reklama. Taktiež to bude signalizovať, či môžete danú reklamu preskočiť.

„Náš prieskum tiež ukazuje, že väčšina divákov uprednostňuje poznať celkový čas, ktorý zostáva do konca reklamy oproti počtu zobrazovaných reklám“, dopĺňa gigant.

Reklamy uvidíte aj v Shorts videách na televízore

Toto ale nie je jediná novinka, ktorú Google zavádza do YouTube. Gigant taktiež uviedol, že keď používateľ bude pozerať YouTube Short na televízore, môžu sa tam po novom vyskytnúť reklamy. Spoločnosť uviedla, že to bude podobné, ako pozeranie na mobilnom zariadení. Výnimka je taká, že preskočiť reklamu viete ovládačom. Samozrejme, len ak je daná reklama prekročiteľná. Pre ľudí, ktorí nevedia čo sú to YouTube Shorts to v krátkosti vysvetlíme. YouTube Shorts sú krátke videá ktoré sú natáčané vertikálne. Je to podobné ako TikTok videá. Diváci videí môžu zdieľať video, prihlásiť sa na odber kanálu, udeliť videu reakciu páči sa mi to/ nepáči sa mi to. Vy ako tvorca následne viete takto získať spätnú väzbu od vašich divákov a následne sa aj na základe tohto viete rozhodnúť, či v takej tvorbe pokračovať alebo možno niečo pozmeniť.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre