Spravodajstvo

Pozrite sa na témy, na základe ktorých vám Facebook zobrazuje reklamu. „Zaškatuľkoval“ vás správne?

Témy, ktoré vás zaujímajú, sú kľúčovým parametrom, na základe ktorého vám Facebook zobrazuje reklamy. Pozrite sa, ktoré témy vás podľa Facebooku zaujímajú najviac.

Nie je žiadnym tajomstvom, že biznis model Facebooku je postavený na tom, aby nám zobrazoval čo najviac reklám. Meta nedávno zaviedla možnosť predplatného bez reklamy, aby dala používateľom na výber, či chcú pristupovať k službe zadarmo, no s reklamami, alebo si budú platiť za prístup k sociálnej sieti bez reklám. Tento krok spoločnosť neurobila ale len tak. Reagovala ním na prísnu legislatívu, ktorá platí v Európskej únii.

Reklám sa zbaviť nie je možné, ak chceme pristupovať k sociálnej sieti bezodplatne. Samozrejme, existujú cestičky, ako vypnúť reklamu, no tie sú zakázané. Rovnako treba povedať, že ak obmedzíme reklamy, tak tým okrádame tvorcov obsahu o príjem a okrem iného aj samotnú službu, ktorej vývoj niečo stojí.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Zabudnime teraz ale na na to, či je blokovanie reklám správne alebo nie. Rozmýšľali ste niekedy nad tým, na základe čoho vám sociálna sieť zobrazuje reklamu? Poďme sa na túto problematiku pozrieť nižšie.

Na základe čoho vám Facebook zobrazuje reklamu, ktorú vidíte?

Facebook nezobrazuje reklamy halabala, ale prispôsobuje ich každému na mieru, aby sa im zobrazovala relevantná reklama. Napríklad, ak ste starší muž, tak bolo by neefektívne vám zobraziť reklamu na balzam na zväčšenie pier. Ak by vám ale sociálna sieť zobrazila napríklad reklamu na motorovú pílu, tak by vás reklama pravdepodobne zaujala viac. Niečo takéto robí Facebook. Na to, aby to ale dokázal, tak musí o nás zbierať údaje, napríklad interakcie s príspevkami, koľko máme rokov, ako sa pohybujeme, aké prevádzky navštevujeme a podobne. Inými slovami, ide o dokonalý špehovací nástroj, ktorý nás analyzuje.

Vo všeobecnosti, Facebook nás „škatuľkuje“ do tém a tieto témy ponúka inzerentom, aby na nás cielili reklamu. Pre lepšiu predstavu, nižšie sa môžete pozrieť, ako vyzerá z pohľadu inzerenta, napríklad e-shopu, zadanie reklamy na príspevok, ktorý publikoval na svojej stránke. Inzerent si vyberie, aké pohlavie chce osloviť, vek cieľovej skupiny a záujmy.

Ako vás Facebook „zaškatuľkoval“?

Vráťme sa teraz späť k téme, ktorou je, ako vás Facebook „zaškatuľkoval“. Samozrejme, Facebook vám zobrazuje reklamy aj na základe iných premenných, no témy, ktoré vás zaujímajú, sú jedným z najrelevantnejších faktorov, na základe ktorých vidíte reklamu. Sociálna sieť ponúka prehľadné nastavenie, kde sa viete pozrieť na témy, ktoré sú základným parametrom, ktorý určuje, akú reklamu vidíte. Ide o nastavenia Preferencie reklám. K tejto karte sa dostanete zdĺhavým preklikávaním sa cez Nastavenia vášho účtu alebo cez tento odkaz. Keď na neho kliknete, tak uvidíte obrazovku, ako môžete vidieť nižšie. Následne kliknite na „Témy reklám“.

Preferencie reklam temy Facebook_1
Zdroj: Vosveteit.sk / Preferencie reklám

Potom uvidíte obrazovku, ako môžete vidieť na prvej snímke nižšie. Kliknite teraz na možnosť Zobrazenie a spravovanie tém, sociálna sieť vám následne zobrazí nekonečný zoznám tém, na základe ktorých vám Facebook zobrazuje reklamu. Ak kliknete na niektorú z tém, tak jej môžete udeliť vyššiu prioritu, prípadne ju odstrániť, aby vám na jej základe Facebook nezobrazoval reklamu alebo zobrazoval viac.

Našli ste medzi témami aj také, ktoré vás nezaujímajú? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch alebo na sociálnych sieťach.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close