Prečo reštartovanie smartfónu môže vyriešiť (väčšinu) problémov s telefónom?

Reštart zariadenia môže vyriešiť celú radu problémov a trvá len pár desiatok sekúnd.

Smartfon restartovanie zariadenia
Zdroj: Vosveteit

Ak máme problémy so smartfónom, riešenia väčšinou hľadáme všade možne, no to správne môže byť v skutočnosti veľmi jednoduché. Ak sa vás nabudúce niekto spýta, či ste skúšali mobil „vypnúť a zapnúť“, nehnevajte sa naňho, pretože reštart smartfónu naozaj dokáže vyriešiť väčšinu problémov. Ako je to možné?

Smartfón by sa mal reštartovať priebežne, nie len keď máme nejaký problém, informuje portál MakeUseOf. Keď ale niečo nefunguje tak ako má, stále môže reštart pomôcť. Keď sa telefón vypne, vyprázdni sa pamäť RAM, v ktorej sa ukladajú krátkodobé dáta, ktoré potrebuje procesor pre správnu funkciu. Dáta v pamäti RAM sú dôležité pre správny chod aplikácií alebo internetového prehliadača.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Čomu pomôže reštart smartfónu?

Dáta v pamäti RAM nám napríklad umožňujú rýchlo preskakovať medzi kartami internetového prehliadača bez toho, aby sa museli opäť načítať. Zároveň ale nejde o dáta, ktoré by ste potrebovali dlhšiu dobu. Reštart smartfónu je teda najjednoduchším spôsobom, ako si pamäť RAM vyčistiť. To isté platí aj pre pohyb v rozhraní ďalších aplikácií.

Čím viac pamäte máte k dispozícii, tým rýchlejšie sa načítavajú aplikácie a zlepšuje sa celkový výkon smartfónu. No to nie je všetko, čo reštart telefónu dokáže. Z času na čas sa môže stať, že sa v aplikácii vyskytne chyba. Nejde o nič vážne, môže ísť o omyl, ktorý zabráni spusteniu aplikácie alebo pripojeniu na internet. Ak zariadenie reštartujete, chybné dáta sa vyčistia a aplikácia sa môže spustiť nanovo, tentokrát správne.

RAM vo všeobecnosti funguje tak, že sa do nej ukladajú dočasné dáta z aplikácií. Potom, ako opustíte aplikáciu a otvoríte ďalšiu, tak keď vám „dôjde“ RAM, tak sa prepíšu staré dáta novými. Malo by to fungovať ako perpetuum v mobile. No skutočnosť je iná. V RAM pamäti zostávajú útržky kódov po starých aplikáciách, s ktorými ste v minulosti pracovali. To dokáže narobiť neskôr problémy.

Reštart telefónu môže vyriešiť i problémy s konektivitou

Po reštarte sa váš smartfón opätovne pripája k mobilnej sieti a Wi-Fi. Ak máte problémy s pripojením, reštart to môže vyriešiť. Zároveň ale treba mať na pamäti, že nejde o univerzálne riešenie pre všetky problémy. Občas sa objaví len malá chyba, no niekedy môže problém nastať aj inde. Ak máte problém s pripojením, chyba môže byť napríklad v routeri, čo reštart telefónu nevyrieši. Zároveň existuje možnosť, že sa hardvér vášho smartfónu poškodil, čo treba riešiť iným spôsobom. Ak reštart telefónu nevyrieši problémy, tak chyba môže byť potenciálne aj v konfigurácii internetového prepojenia. V tomto prípade sa odporúča reštartovať tieto nastavenia.

Vypnutie a zapnutie telefónu sa považuje za mimoriadne všeobecnú radu, ktorú dávame ľuďom ako prvú, keď za nami prídu s technickým problémom. Zároveň však ide o radu, ktorú neberieme vážne, ak sa problém stane nám a chceme ho vyriešiť. Pamätajte ale na to, že aj tak jednoduchá vec, akou je reštart telefónu, vám môže pomôcť vyriešiť celú radu problémov.

Preto by sme mali ako prvé smartfón reštartovať a ak problém pretrváva, až potom hľadať iné riešenie. Reštartovanie smartfónu je hlavne o vyčistení pamäte RAM, no v tomto prípade varujeme pred používaním aplikácií, ktoré vám sľúbia, že to spravia za vás. Najefektívnejším riešením je stále reštart smartfónu. Netrvá to dlho a máte garanciu, že pamäť RAM ostane naozaj čistá. Ideálne by sa mal smartfón reštartovať každé dva až tri dni.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre