Facebook začína s testovaním „Raketky“ pre správy. Tentokrát však trošku prekopali koncept k lepšiemu
Facebook začal s testovaním novej karty „Facebook správy“ v rámci svoje mobilnej aplikácie. Funkcia ja zatiaľ dostupná vo vybraných regiónoch.
Nie tak dávno spoločnosť testovala vo viacerých regiónoch sveta „Raketku“, ktorá oddelila nástenku stránok webstránok od nástenky s priateľmi. Test prebiehal aj na Slovensku a moc pozitívne ohlasy nemal. Prevádzkovatelia stránok „nadávali“ na znížený dosah príspevkov a používatelia zas na neustále „točenie“ tých istých statusov od priateľov niekoľko dní. Najnovšie podobný projekt spoločnosť púšťa vo vybraných krajinách naprieč Amerikou. Tentokrát však s mierne pozmeneným konceptom, ktorý by mohol priniesť žiadaný efekt.
„Raketka“ je späť. Tentokrát však pre správy
Spoločnosť Facebook od dnešného spustila vo vybraných krajinách naprieč Amerikou dedikované miesto pre správy (Facebook News). Vo svojej podstate sa jedná o kanál určený výhradne pre správy a iný redakčný obsah. Facebook hovorí, že tak dá väčší priestor používateľom nad kontrolou toho čo sa im zobrazuje. Zároveň obsah bude viac personalizovaný na základe lokality používateľov. Facebook sa však očividne poučil z pôvodnej „Raketky“ a používateľov ubezpečuje, že články či iné správy budú aj naďalej dostupné na hlavnej nástenke. K tomuto testu spoločnosť dospela na základe dlhej diskusie naprieč spravodajskými organizáciami po celom svete, ktoré vo veľkej miere chceli, aby sa ich správy zobrazovali na „extra“ karte.
Facebook píše, že nový kanál správ bude obsahovať širokú škálu obsahu roztriedenú do viacerých hlavných kategórií vydavateľov: všeobecné, aktuálne, rôzne, miestne správy, šport, veda a ďalšie. Vydavatelia však do tohto zoznamu článkov nebudú zaradený automaticky, ale budú sa musieť „indexovať“. Vydavatelia zároveň budú musieť spĺňať viacero podmienok Facebooku. Napríklad integrita v obsahu, nebudú môcť tvoriť nenávistný obsah, šíriť dezinformácie, robiť „click biat“ články a podobne. Vykonávať kontrolu nad dodržiavaním pravidiel má robiť tretia strana. Spoločnosť však bližšie nešpecifikuje, kto konkrétne bude kontrolu vykonávať.
Spoločnosť Facebook aktuálne túto funkciu spustila vo vybraných regiónoch USA. Čo sa týka informácií ohľadne dostupnosti mimo Ameriky, tak tie zatiaľ nie sú známe.
Komentáre