Huawei predal v 3. kvartáli 2021 žalostne málo smartfónov
Spoločnosť Huawie sa pomaly, ale isto vytráca z trhu.
Globálny trh so smartfónmi sa v poslednom kvartáli tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím toho minulého zmenšil približne o -11%, čo stihla už potvrdiť spoločnosti Strategy Analytics. Analytická spoločnosť Canalys prišla s miernejšími odhadmi, kde tvrdí, že trh so smartfónmi sa zmenšil „len o“ -6 %.
Najnovšie s podobnými dátami, ako prišli analytici zo Strategy Analytics, prichádza i spoločnosť Omdia. Podľa publikovaných dát pri porovnaní 3. kvartálu 2021 a 3. kvartálu 2020, trh so smartfónmi sa zmenšil o -11,1 %. Ako takou útechou nám môže byť, že v 3. kvartáli tohto roka v porovnaní s 2. kvartálom tohto roka, bolo predaných o 5,8 % zariadení viac. Analytici z Omdie vidia problém najmä v nedostatku komponentov na trhu v dôsledku čoho nevedia výrobcovia smartfónov pokryť dopyt.
Huawei stráca dych. Na trh so smartfónmi v 3. kvartaĺi 2021 dodali necelých 6 miliónov telefónov
Podľa publikovaných dát spoločnosti Omdia, trhovým lídrom zostala spoločnosť Samsung, ktorá v poslednom sledovanom kvartáli predala 69,2 miliónov smartfónov, zatiaľ čo Apple dodal na trh 50,9 miliónov telefónov a Xiaomi 45,6 miliónov zariadení. Zo štatistík rovnako vyplýva, že pri porovnaní medziročných výsledkov, Samsung predal o -14,8% zariadení menej, zatiaľ čo Apple o 22,7% viac. Darilo sa i spoločnosti Xiaomi, ktorá v medziročnom porovnaní predala o 2,5 % viac telefónov. Na úplne opačnom konci stojí však spoločnosť Huawei, ktorá v medziročnom porovnaní predala o -84,4 % telefónov menej. Inými slovami, spoločnosť Huawei v poslednom sledovanom kvartáli tohto roka, dodala na trh len 2% telefónov. Na tému upozorňuje portál telepolis.pl.
Viac podrobností ohľadne výsledkov predajov smartfónov jednotlivých výrobcov telefónov, si môžete pozrieť nižšie.
Výrobca | Počet smartfónov v 3Q2021 |
Podiel na trhu v 3Q2021 |
Počet smartfónov v 2Q2021 |
Počet smartfónov v 3Q2020 |
Štvrťročná zmena | Zmena z roka na rok |
Samsung | 69,2 milióna | 22 % | 57,2 milióna | 81,2 milióna | + 20,9 % | -14,8 % |
Apple | 50,9 milióna | 16 % | 43,3 milióna | 41,5 milióna | + 17,6 % | + 22,7 % |
Xiaomi | 45,6 milióna | 14 % | 49,9 milióna | 44,5 milióna | -8,6 % | + 2,5 % |
Oppo | 33,2 milióna | 10% | 32,5 milióna | 28,0 milióna | + 2,2 % | + 18,6 % |
Vivo | 32,6 milióna | 10% | 31,6 milióna | 30,2 milióna | + 3,2 % | + 8,0 % |
Honor | 14,5 milióna | 5% | 6,7 milióna | 13,5 milióna | + 116,4 % | + 7,2 % |
Motorola | 12,3 milióna | 4% | 10,6 milióna | 10,5 milióna | + 16,0 % | + 16,7 % |
Realme | 12,1 milióna | 4% | 11,4 milióna | 14,5 milióna | + 6,1 % | -16,8 % |
Tecno | 6,4 milióna | 2% | 7,1 milióna | 6,7 milióna | -9,9 % | -5,1 % |
Huawei | 5,8 milióna | 2% | 9,8 milióna | 38,4 milióna | -40,8 % | -84,9 % |
Iní | 15,5 milióna | 5% | 12,5 milióna | 48,3 milióna | + 24,0 % | -67,9 % |
CELKOM | 317,7 milióna | 100% | 300,3 milióna | 357,4 milióna | + 5,8 % | -11,1 % |
Neprehliadni
Huawei trpí najmä z dôvodu pretrvávajúcich sankcií
V závere však treba dodať, že v prípade spoločnosti Huawei nejde o nezáujem o telefóny zo strany zákazníkov, ale o obmedzený počet ponúkaných zariadení na trhu z dôvodu sankcií zo strany amerických úradov. Spoločnosť má totiž obmedzený prístup ku komponentom, najmä procesorom, ktoré sú nevyhnutné na výrobu nových zariadení.
Sú pre vás výsledky predajov smartfónov prekvapujúcimi? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.
Komentáre