RECENZIA: LANGFEITE L8S je elektrickou kolobežkou s maximálnou rýchlosťou 45 km/h a veľkým dojazdom. Stojí za to?

Vyskúšali sme elektrickú kolobežku LANGFEITE L8S, ktorá disponuje dvoma 800W motormi a chváli sa veľkým dojazdom do 55 km. Aká je v praxi?

recenzia elektricka kolobezka LANGFEITE L8S
Zdroj: Vosveteit.sk

Elektrické kolobežky sú čoraz populárnejším dopravným prostriedkom a to najmä v prípade väčších obcí, či miest. Relatívne nedávno som sa pozeral po novej kolobežke, od ktorej som mal však mierne odlišné očakávania ako od bežnej mestskej kolobežky. Dôvodom je, že bývam v kopcoch, nie som najľahší a zároveň som hľadal nové možnosti, ako objavovať prírodu. Samozrejme, mal som aj obmedzený rozpočet. Nakoniec som si vybral kolobežku LANGFEITE L8S, ktorá ma zaujala nielen papierovým výkonom, ale i ďalšími vlastnosťami. Aká je však v skutočnosti? To sa vám pokúsim sprostredkovať nižšie.  

Kolobežku LANGFEITE L8S nájdete v CZ sklade na Banggood.com

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

LANGFEITE L8S: Konštrukcia a spracovanie 

Hneď ako mi prišla kolobežka, tak som si ľudovo povedané uvedomil, že to je „poriadne hebedo“. Pri jej kúpe som sa po pravde nepozeral po parametri, ktorým je váha. Chcel som veľký dojazd, silný motor a zároveň, aby mala vysokú nosnosť. Kolobežka váži 27 kilogramov a je väčšou, ako väčšina mestských kolobežiek. Na druhej strane, ponúka obrovskú batériu, ale i nadpriemerný výkon. O tom si však povieme ďalej. 

LANGFEITE L8S_recenzia_pohlad na kolobezku_1
Zdroj: Vosveteit.sk

Ako môžete vidieť nižšie, tak kolobežka disponuje 10“ pneumatikami, ktoré hoci sú plnené vzduchom, tak sú vcelku tvrdými a to až natoľko, že z času na čas som mal pocit, že sú bezvzduchovými. Zároveň musím povedať, že pneumatiky sú o niečo širšie, čo však kvitujem a to hlavne v prípadoch, ak plánujete s kolobežkou chodiť do lesa, kde povrch nie je ideálnym. Vďaka tomu kolobežka je stabilnou a nezľakne sa ani rôznych výmoľov a nerovností na ceste. Na čom som však narazil, že pri väčších výmoľoch, keď cez ne prejdete, tak kolobežka „cinkne“. Netrvalo dlho a odhalil som, že je to spôsobené tým, že predné odpruženie udrie do skrutiek, ktorými je uchytené koleso. Nejde však o nič strašné a hoci som našiel viacero návodov, ako vyriešiť tento problém, tak som to nechal tak. Nemá to totiž vplyv na jazdu. Tiež musím spomenúť i samotné odpruženie, ktoré je schopné odfiltrovať všetky bežné nerovnosti na ceste.  

elektricka kolobezka LANGFEITE L8S_recenzia_predne koleso odporuzenie_1
Zdroj: Vosveteit.sk

Čo sa týka konštrukcie kormidla, tak to si viete prispôsobiť do vami požadovanej výšky, avšak je tam „limit“ a to v podobe káblov, ktoré sú ku kormidlu pripevnené a nepustia vás nad určitú úroveň. Meriam približne 185 centimetrov a jazda na kolobežke je komfortnou pričom ju skúšali aj o niečo vyšší kamaráti, ktorí sa nesťažovali na to, že by kormidlo bolo príliš nízko. Ďalej musím spomenúť, že na kormidle nájdete tachometer spolu s tlačidlami ovládania rozhrania, prostredníctvom ktorých viete meniť napríklad režim jazdy, sledovať stav batérie, koľko kilometrov ste prešli a podobne. Zároveň na kormidle je tlačidlo, prostredníctvom ktorého viete zapnúť pohon oboch motorov. Ten viete prepínať počas jazdy bez toho, aby ste museli kolobežku vypínať a zapínať. Samozrejme, nechýba ani ovládanie bŕzd, ktoré sú mimochodom kotúčové.

Rovnako musím spomenúť aj samotnú stredovú časť na ktorej stojíte, ktorá je širšou a je na nej grip, aby sa vám nestalo, že sa zošmyknete. Musím ešte pochváliť zadný blatník, nad ktorým nájdete kovovú konštrukciu, ktorá slúži na to, aby ste sa mohli o ňu oprieť pri jazde. Musím povedať, že hoci dizajnovo sa mi to nepáči na sto percent, ale svoju funkciu plní skvelo. Kľudne sa môžete na neho postaviť i celou váhou a kolobežke to „nepodlomí nohy“. Kolobežka zároveň disponuje silným predným, ale i zadným svetlom, aby ste boli dostatočne viditeľný počas jazdy v tme. Svetlá si môžete samozrejme zapnúť, ale i vypnúť podľa potreby s výnimkou brzdových svetiel. 

Skladanie kolobežky a jej nosenie 

Čo sa týka skladacieho mechanizmu, tak ten funguje na princípe dvojitej poistky. Prvou je červená páčka, ktorú treba uvoľniť ako môžete vidieť na fotografií nižšie, a následne musíte odistiť ďalšiu páčku, aby ste kolobežku zložili. Celý mechanizmus na ovládanie je veľmi jednoduchý a pôsobí na mňa pevno. Čo musím však povedať, že kolobežka je dosť ťažkou na prenos a priznám sa, trvalo mi asi týždeň, kým som si na váhu zvykol. Tiež nemôžem nespomenúť, že zabudnite na to, ak by ste ju chceli napríklad pravidelne prenášať hromadnou dopravou, či behať s ňou po schodoch. Okrem toho, že sa s ňou ťažko manipuluje, tak zároveň zaberá i veľa priestoru. Nehovor viac o tom, že 27 kilogramov je dosť, a preto s kolobežkou nezvládne manupilovať každý

Výkon a dojazd kolobežky 

Ako som už v úvode naznačoval, tak som sa pozeral po kolobežke, ktorá ponúka väčší dojazd a zároveň aby som s ňou mohol ísť aj na terén, ktorý nie je ideálnym vrátane kopcov. Tu musím povedať, že kolobežka splnila moje očakávania. 

Prvá otázka, ktorá vás pravdepodobne napadne, aká je reálna maximálna rýchlosť. Výrobca deklaruje, že 45 km/h a môžem to potvrdiť, samozrejme pri športovom režime. Tiež však musím povedať, že v lesoch, kde sú kamene, či rôzne lesné cestičky, je nereálne aby ste ju využili. Samotné zrýchlenie kolobežky z 0 km/h na plný výkon, je niekde približne do 8 sekúnd pri využívaní oboch motorov. Tu musím spomenúť, že kolobežku možno využívať i s jedným motorom, ktorý je dostatočne silným na jazdu, ale pri dvoch 800W motoroch, je to proste zážitok a to aj pri vyššej váhe jazdca. Priateľka, ktorá je výrazne ľahšou ako ja, tak v praxi používala len jeden motor a to z dôvodu, že ju pri dvoch motoroch „hádzalo“ pri rozbehovaní sa. Musím však pochváliť, že pri dvoch motoroch viete lepšie rozložiť váhu a stáť stabilnejšie, aby ste pri zrýchlení kolobežky nespadli. Kolobežka dokáže bezproblémovo a hlavne aj svižne odviesť pasažiera do 120 kilogramov. Pri ťažších jazdcoch je kolobežka stále svižnou, ale už pociťujete limity. Pozeral by som sa po nej len v prípade, ak máte do 120 až 130 kilogramov. Pri ťažšej váhe, by som uprednostnil už dačo výkonnejšie, hoci výrobca udáva, že odnesie chlapa vážiaceho i 150 kilogramov. Rovnako musím povedať, že kolobežka sa nezľakne ani strmších kopcov, čo je super a to najmä v prípade, ak bývate v kopcovitom teréne. Musím rovnako spomenúť i citlivú plynovú páčku, ktorá reaguje veľmi svižne. Tiež však treba povedať, že na to, aby ste sa rozbehli, tak sa potrebujete najprv odraziť a až potom páčka reaguje.

Čo sa týka dojazdu, tak ten vo veľkej miere závisí i od váhy a štýlu jazdy. Ja osobne som jazdil na športovom režime s oboma motormi a pri váhe cez 100 kilogramov, som dosiahol dojazd (vrátane občasnej jazdy do kopcov) na úrovni okolo 25 kilometrov. Samozrejme, pri slabšom režime jazdy a nižšej váhe jazdca, môžete túto vzdialenosť dojazdu predĺžiť odhadom o približne ďalších 10-15 kilometrov. Nespoliehal by som sa však na to, že s ňou dáte 55 kilometrov, ako tvrdí výrobca. Rovnako je dôležité sledovať napätie v batérii. Dôvodom je, že hoci indikátor batérie ukazuje ešte dve paličky, tak ak padne napätie pod určitú hodnotu, tak ste dojazdili. 

Aby som nezabudol, tak kapacita batérie je 18650 mAh a nabijete ju z 0% na 100% približne za 8-10 hodín. Mimochodom, netuším prečo výrobca udáva, že kolobežka má dva nabíjacie porty, ale nie je to pravda, má len jeden. Musím však ešte spomenúť, že neodporúčam jazdiť s kolobežkou „na doraz“, že sa vám vypne. Dôvodom je, že stredová časť na ktorej stojíte, je od zeme vzdialenou približne 15 centimetrov. V praxi to znamená, že odrážanie sa od zeme je natoľko nepohodlné, že to po pár odrazoch vzdáte. 

Rovnako musím ešte spomenúť brzdy. Kolobežka disponuje dvoma kotúčovými brzdami, ktoré skutočne využijete. Veľakrát sa mi stalo, že pri vjazde do križovatky, hoci som mal prednosť, tak mi vletelo auto do cesty, lebo si šofér myslel, že to stihne. Pri výkone kolobežke a akcelerácii akú má, častokrát budete dokonca obiehať pomalšie autá. Nemôžem zároveň nespomenúť, že z nejakého dôvodu, kolobežka má otočené ovládanie bŕzd. Teda vy v domnienke, že brzdíte zadnou, stlačíte omylom prednú brzdu. Treba si na to jednoducho zvyknúť. Čo mi však mierne chýbalo, boli smerovky. Dôvodom je, že pri odbočovaní na ceste som smer jazdy ukazoval rukami, kde som sa necítil moc komfortne a to hlavne pri vyšších rýchlostiach, keď som kormidlo držal len jednou rukou. 

LANGFEITE L8S_recenzia_kormidlo_4
Zdroj: Vosveteit.sk

Ako by som celkovo zhodnotil kolobežku? 

Musím povedať, že ak máte rád svižnejšiu jazdu a rád objavujete nové lokality, tak kolobežka je určite dobrou voľbou a to aj v prípade, ak máte nejaké to kilo navyše. Od kolobežky však neočakávajte, že je vhodným dopravným prostriedkom do mesta, ak ju chcete často prevážať mestskou hromadnou dopravu, či behať s ňou po schodoch. Je skutočne ťažkou a ťažko sa s ňou manipuluje. Na druhej strane, ponúka až doslova šialený výkon. Raz mi kamarát, ktorý si kúpil ojazdený Land Rover povedal, že hoci mám krajšie a štýlovejšie auto, tak on môže ísť kamkoľvek, ale ja nie. Toto je presne to, čo vystihuje túto kolobežku. Dostanete sa s ňou i na miesta, ktoré sú pre bežnú kolobežku nedostupné. Preto môžem povedať, že táto kúpa kolobežky, hoci nie lacnej, stála za to. 

Kolobežku LANGFEITE L8S nájdete v CZ sklade na Banggood.com

Kolobežku som si zakúpil z e-shopu Banggood.com z českého skladu bez ďalších poplatkov. Prišla nám približne po 5 dňoch po objednaní. 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre